SlovakFitness.sk

Tréning 02. 04. 2018

Dýchacie cvičenie, ktorým dokážete ovládnuť svoje telo

ikonka
Wim Hof je známy tým, že dokáže bežať maratón bosý po snehu len v šortkách a ponoriť svoje telo do ľadovej vody na dlhší čas, ako ktokoľvek iný. Bez toho, aby cítil zimu. V súčasnosti má už mnoho žiakov a stúpencov, ktorí si podobné ľadové aktivity obľúbili a tvrdia, že jeho metódy sú nezameniteľné a účinné. Všetko sa začína správnym dýchaním, ktoré vám teraz krok po kroku vysvetlíme. Samotná metóda dýchania by mala končiť príjemným uvoľnením a relaxáciou.

1. Spravte si pohodlie

Nájdite si miesto, kde môžete v pokoji praktizovať dychové cvičenia. Zaistite, že vás nikto nevyruší. Dôležité je, aby bola poloha vášho tela uvoľnená – môžete sedieť alebo ležať na chrbte. Toto cvičenie však nerobte v stoji ani počas šoférovania. Aby bola metóda účinná, musí byť vykonaná správne a s plným sústredením. Takéto spôsoby cvičení využívajú dokonca i vrcholoví športovci a ich tréneri, pretože majú reálny dopad na ich aktuálne výsledky.

2. Urobte 30 až 40 nádychov a výdychov

Ak už ste prvý krok splnili, môžete začať s dýchaním. Spravte nádych a výdych. Zopakujte to tridsať až štyridsať ráz. Dýchajte výhradne ústami a pokúste sa dýchať pravidelne a v stálom tempe. Nádych by mal byť hlboký, no výdych o niečo miernejší. Mali by ste cítiť, ako sa vám pri nádychu brucho sťahuje a pri výdychu zase uvoľňuje. Počas tohto cvičenia môžete cítiť jemné brnenie po celom tele, no po prvýkrát je to úplne prirodzené.

3. Zadržte dych

Po vykonaní 30 až 40 nádychov a výdychov úplne vyprázdnite svoje pľúca a zadržte dych na tak dlho, ako len dokážete – pozor, zadržte ho len na takú dobu, ako vám to je ešte príjemné a nenamáhajte sa. Počas tejto časti cvičenia môžete zavrieť oči a pokúsiť sa uvoľniť svoje telo. Po pravidelnom opakovaní týchto krokov by sa mala dokonca zväčšiť kapacita vašich pľúc. Overiť si to môžete tak, že si vždy pri zadržaní dychu nastavíte stopky. Potom už len budete sledovať, ako sa pravidelným tréningom čas, počas ktorého dokážete dych zadržať, predlžuje.

4. Nadýchnite sa

Ak už cítite, že dych ďalej nezadržíte, zhlboka sa nadýchnite a zadržte dych na 10-15 sekúnd. Potom vydýchnite.

5. Opakujte všetky kroky

Celý proces je potrebné zopakovať. Ak ste sa dostali až po 10-15 sekundové zadržanie dychu a úspešne ste zase vydýchli, všetky kroky ešte trikrát zopakujte. Cyklus by sa teda mal zopakovať štyrikrát. Po jeho ukončení zavrite oči a venujte ešte aspoň päť minút relaxácii, meditácii alebo oddychu. Ak sa vám nedarí svoju myseľ úplne uvoľniť, skúste sa sústrediť výhradne na svoj dych. Nezabúdajte ani na to, že pokiaľ sa pri výkone tejto techniky necítite pohodlne, je lepšie ju ukončiť alebo tempo spomaliť.

Toto dýchacie cvičenie si môžete zjednodušiť použitím aplikácie s názvom Wim Hof Method priamo z dielne „ľadového muža“.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist