SlovakFitness.sk

Kulturistika 28. 03. 2018

Tréning legendy XVII. – Mike Mentzer a chrbát

ikonka
V tejto časti nášho seriálu o tréning kulturistických legiend sa pozrieme na tréning, ktorý sa postaral o revolúciu na prelome 70. a 80. rokov minulého storočia. Mike Mentzer totiž ukázal, že nemusíte trávil v posilňovni pol dňa, aby ste stimulovali svaly k rastu.

Mentzer si osvojil filozofiu vysoko intenzívneho tréning z dielne Arthura Jonesa a rozvinul ju do svojej vlastnej radikálnej formy. Pri cvičení sa spoliehal na nízky počet opakovaní a veľký počet kilogramov na činkách.

Mentzer sa začal tomuto štýlu cvičenia venovať po tom, čo ešte len 19-ročný Casey Viator vyhral v´daka vysoko intenzívnemu tréningu v roku 1971 Mr. America. Mentzer, ktorý mal tiež 19 rokov, skončil desiaty a značne zaostával. Nakoniec sa mu podarilo vybudovať postavu, s ktorou vyhral v roku 1976 Mr. America. Pri svojej prvej profesionálnej sezóne bol fenoménom a vyhral aj ťažkú váhovú kategóriu na Olympii.

Pri svojom tréningu, ktorý bol neskôr inšpiráciou aj pre šesťnásobného víťaza Olympie, Doriana Yatesa, sa snažil robiť cviky v plnom rozsahu pohybu, pomaly v správnej technickej forme, chodil až za moment zlyhania formou vynútených opakovaní a medzi tréningami oddychoval 48 hodín.

Medzi jeho silné stránky patril aj chrbát, ktorého ukážku vám prinášame. Tréning cvičil v roku 1979. Ak ho budete chcieť skúšať aj vy, je nevyhnutné sa poriadne zahriať a mať pri sebe tréningového partnera. Tento cvik nie je vhodný pre cvičencov, ktorí cvičia osamote.

Mentzer v ňom najskôr cvičil supersériu, v ktorej spojil pullover na stroji (dá sa nahradiť pulloverom s jednoručnou činkou) so sťahovaním hornej kladky s podhmatom. Najskôr urobil jednu až dve zahrievacie série a následne, potom dve ostré.

Jedna až dve rozcvičovanie a dve ostré série boli aj pri ďalšom cviku – príťahoch veľkej činky v predklone. Ten bol na programe posledný.

Pri ostrých sériách cvičil zakaždým až do zlyhania. Potom však nekončil. Pokračoval vynútenými opakovaniami, negatívnymi opakovania a/alebo sériami rest-pause. Bolo to pre svaly vyčerpávajúce, preto rovnakú partiu cvičil najskôr o štyri dni neskôr. Prestávky medzi sériami udržiaval sú dvoj- až päť minútové.

Tréning chrbta Mikea Mentzera
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Pullover na stroji (alebo s jednoručkou)
Sťahovanie hornej kladky podhmatom
1-2 zahrievacie
2 hlavné
6-9*
Príťahy veľkej činky v predklone 1-2 zahrievacie
2 hlavné
6-9*
* - hlavné série sa cvičia do zlyhania, následne sa robia vynútené a negatívne opakovania


Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-legendy-xx-steve-reeves-a-jeho-trening-zo-starej-skolyTréning legendy XX. – Steve Reeves a jeho tréning zo starej školy trening-kulturistu-xxvii-lionel-beyeke-a-trening-nohTréning kulturistu XXVII. – Lionel Beyeke a tréning nôh trening-legendy-xix-toney-freeman-a-trening-rukTréning legendy XIX. – Toney Freeman a tréning rúktrening-kulturistu-xxv-dave-bautista-a-trening-hrudnikaTréning kulturistu XXV. – Dave Bautista a tréning hrudníka trening-legendy-xviii-lou-ferrigno-a-ramena-s-pazamiTréning legendy XVIII. – Lou Ferrigno a ramená s pažami
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist