SlovakFitness.sk

Kulturistika 28. 03. 2018

Tréning legendy XVII. – Mike Mentzer a chrbát

ikonka
V tejto časti nášho seriálu o tréning kulturistických legiend sa pozrieme na tréning, ktorý sa postaral o revolúciu na prelome 70. a 80. rokov minulého storočia. Mike Mentzer totiž ukázal, že nemusíte trávil v posilňovni pol dňa, aby ste stimulovali svaly k rastu.

Mentzer si osvojil filozofiu vysoko intenzívneho tréning z dielne Arthura Jonesa a rozvinul ju do svojej vlastnej radikálnej formy. Pri cvičení sa spoliehal na nízky počet opakovaní a veľký počet kilogramov na činkách.

Mentzer sa začal tomuto štýlu cvičenia venovať po tom, čo ešte len 19-ročný Casey Viator vyhral v´daka vysoko intenzívnemu tréningu v roku 1971 Mr. America. Mentzer, ktorý mal tiež 19 rokov, skončil desiaty a značne zaostával. Nakoniec sa mu podarilo vybudovať postavu, s ktorou vyhral v roku 1976 Mr. America. Pri svojej prvej profesionálnej sezóne bol fenoménom a vyhral aj ťažkú váhovú kategóriu na Olympii.

Pri svojom tréningu, ktorý bol neskôr inšpiráciou aj pre šesťnásobného víťaza Olympie, Doriana Yatesa, sa snažil robiť cviky v plnom rozsahu pohybu, pomaly v správnej technickej forme, chodil až za moment zlyhania formou vynútených opakovaní a medzi tréningami oddychoval 48 hodín.

Medzi jeho silné stránky patril aj chrbát, ktorého ukážku vám prinášame. Tréning cvičil v roku 1979. Ak ho budete chcieť skúšať aj vy, je nevyhnutné sa poriadne zahriať a mať pri sebe tréningového partnera. Tento cvik nie je vhodný pre cvičencov, ktorí cvičia osamote.

Mentzer v ňom najskôr cvičil supersériu, v ktorej spojil pullover na stroji (dá sa nahradiť pulloverom s jednoručnou činkou) so sťahovaním hornej kladky s podhmatom. Najskôr urobil jednu až dve zahrievacie série a následne, potom dve ostré.

Jedna až dve rozcvičovanie a dve ostré série boli aj pri ďalšom cviku – príťahoch veľkej činky v predklone. Ten bol na programe posledný.

Pri ostrých sériách cvičil zakaždým až do zlyhania. Potom však nekončil. Pokračoval vynútenými opakovaniami, negatívnymi opakovania a/alebo sériami rest-pause. Bolo to pre svaly vyčerpávajúce, preto rovnakú partiu cvičil najskôr o štyri dni neskôr. Prestávky medzi sériami udržiaval sú dvoj- až päť minútové.

Tréning chrbta Mikea Mentzera
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Pullover na stroji (alebo s jednoručkou)
Sťahovanie hornej kladky podhmatom
1-2 zahrievacie
2 hlavné
6-9*
Príťahy veľkej činky v predklone 1-2 zahrievacie
2 hlavné
6-9*
* - hlavné série sa cvičia do zlyhania, následne sa robia vynútené a negatívne opakovania


O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-legendy-xxvi-jay-cutler-a-trening-tricepsovTréning legendy XXVI. – Jay Cutler a tréning tricepsovtrening-kulturistu-xxix-mamdouh-elssbiay-a-trening-rukTréning kulturistu XXIX. – Mamdouh Elssbiay a tréning rúk trening-legendy-xxii-chris-cormier-a-hrudnikTréning legendy XXII. – Chris Cormier a hrudník trening-kulturistu-xxviii-steve-kuclo-a-trening-ramienTréning kulturistu XXVIII. – Steve Kuclo a tréning ramien trening-legendy-xxi-casey-viator-a-trening-bicepsovTréning legendy XXI. – Casey Viator a tréning bicepsov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist