SlovakFitness.sk

Výživa 27. 03. 2018

Tri tipy od fitness modela, ktoré vám pomôžu udržať formu celý rok

ikonka
Zaujímalo vás, ako by ste mohli zostávať vo forme, s vyrysovanými tehličkami, celoročne? Magazín Muscle&Strength sa obrátil s touto otázkou na fitness modela Davida Morina, ktorý je známy tým, že je vo forme 365 dní v roku.

Morin nadšencom cvičenia priniesol tri tipy, ktoré aj im pomôžu udržať vyrysovanú postavu celoročne. Samozrejme, základom je pravidelné cvičenie. Potom sú to tieto veci, ktoré môžete robiť vo svojej výžive, aby ste držali tuky pod kontrolou:

1. Kalkulácia vašich makroživín
Prvým tipom, ktorý Morin ponúka, je to, že musíte neustále kalkulovať svoje makrožiny. Ich presný príjem závisí od daného človeka, od jeho vlastnej kalorickej potreby. Tú si vypočítate cez BMR kalkulačku, ktorú máme aj na stránke. Následne si kalórie rozdelíte medzi bielkoviny, sacharidy a tuky. Podľa Davida je ideálny pomer je 2:2:1. To znamená, že na 2 gramy bielkovín prijmete 2 gramy sacharidov a 1 gram tukov.

2. Manipulácia s makroživinami
Keď už viete, koľko jednotlivých makroživín musíte prijímať, teraz s nimi môžete aj manipulovať. V tomto smere sa zameriate na sacharidy a tuky. Ako ich príjem budete upravovať, vo veľkom závisí od toho, ako trénujete. Napríklad, vyšší príjem tukov a nižší príjem sacharidov sa hodí, ak cvičíte s veľkým tréningovým objemom a dlhším kardiom v miernej intenzite. Ak cvičíte s vysokou intenzitou a obľubujete vysoko intenzívne intervalové kardio, potom je lepšie prijímať viac sacharidov a menej tukov.

3. Prerušovaná hladovka
Tretím tajomstvom Davida v udržiavaní celoročnej formy je prerušovaná hladovka. Je to spôsob stravovania, pri ktorom väčšinu hodín nejeme a cez malé okno si doprajeme vhodné množstvo kalórií z jedla. Morin rád jedáva cez okno, ktoré začína na obed o dvanástej a končí o šiestej večer. Počas týchto šiestich hodín prijíma potravu, počas zvyšných 18 drží hladovku.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-vyzive-vdaka-ktorym-mozete-priberatMýty o výžive, vďaka ktorým môžete priberaťlepsia-chut-i-viac-zivin-obohatte-si-takto-bielu-ryzuLepšia chuť i viac živín: Obohaťte si takto bielu ryžuvyzivou-k-zdravemu-srdcu-4-cenne-tipyVýživou k zdravému srdcu: 4 cenné tipyaj-zdrava-zelenina-moze-niekedy-skoditAj zdravá zelenina môže niekedy škodiťako-vas-udrzi-vlaknina-dlhsie-mladymiAko vás udrží vláknina dlhšie mladými?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist