SlovakFitness.sk

Suplementy 18. 04. 2018

Vedľajšie účinky spaľovačov tukov

ikonka
Je obdobie, počas ktorého množstvo ľudí chudne pred začiatkom letnej sezóny. A významná časť z nich sa počas chudnutia spolieha aj na pomoc spaľovačov tuku. Ešte pred ich príjmom je však dôležité poznať ich možné vedľajšie účinky.

Najefektívnejšími spaľovačmi na trhu sú tie komplexne termogenické. Ani najlepšie z týchto doplnkov výživy sa však nevyhnú potenciálnym problémom, ktoré ich užívatelia môžu zažiť. Je to pre mechanizmus, na ktorom je postavená ich účinnosť.

Aj najlepšie spaľovače tukov obsahujú ingrediencie, ktoré stimulujú nervový systém a vylučovanie hormónov, ako sú adrenalín či noradrenalín. Tento stimulačný účinok pomáha k chudnutiu, ale zároveň vedie k možným vedľajším účinkom, ktoré sú vcelku bežné:

1. Zvýšený tlak krvi
2. Triaška
3. Nevoľnosť
4. Nespavosť
5. Únava nadobličiek

Na základe vyššie spomenutých účinkov je zrejmé, že spaľovače tukov nie sú vhodné pre každého. Únava nadobličiek je pritom niečo, čo si väčšina užívateľov týchto suplementov uvedomuje najmenej zo všetkých potenciálnych rizík. A mali by si jej byť vedomí.

K únave nadobličiek dochádza pri dlhšom užívaní termogenických spaľovačov, pretože nadobličky sú žľazy, ktoré sú stimulované k vylučovaniu vyššie spomenutých hormónov. Nepriaznivý vplyv dokáže znížiť prírodná ingrediencia, ktorú nájdete pod názvom Rhodiola. Vo väčšine prípadov ju však suplementy neobsahujú.

Na základe vyššie spomenutých negatívnych účinkov spaľovačov tuku je dôležité povedať, že termogenické spaľovače tukov nie sú vhodné pre:

- ľudí s vysokým krvným tlakom
- ľudí, ktorí užívajú lieky na krvný tlak
- ľudí, ktorí majú problémy so spánkom
- tehotné ženy a dojčiace matky
- ľudí mladších ako 18 rokov
- ľudí starších ako 65 rokov
- ľudí, ktorý vykazujú náznaky únavy nadobličiek

Pre týchto ľudí existujú aj netermogenické spaľovače tukov, ktoré sú bezpečnejšie, ale nie také účinné. Tiež však majú svoje plusy. Môže ísť o doplnky, ktoré potlačujú chuť do jedla alebo pomáhajú rozkladať tukové bunky. Menovite ide napríklad o chróm, L-karnitín, CLA či izolín.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-vam-aminokyseliny-pomahaju-budovat-a-uchovavat-siluAko vám aminokyseliny pomáhajú budovať a uchovávať silu? najlepsie-doplnky-vyzivy-podporujuce-dobry-spanokNajlepšie doplnky výživy podporujúce dobrý spánok najpopularnejsie-clanky-roka-2018-o-suplementochNajpopulárnejšie články roka 2018 o suplementochdevat-dovodov-preco-by-ste-mali-uzivat-bcaaDeväť dôvodov, prečo by ste mali užívať BCAA chcete-oddialit-svalovu-unavu-skuste-beta-alaninChcete oddialiť svalovú únavu? Skúste beta-alanín
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist