Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 25. 05. 2018

12 jednoduchých zvykov, ktoré podporia váš imunitný systém

ikonka
To, čo jete, aký máte prístup, aký máte vzťah k pohybu, zohráva dôležitú úlohu v tom, aký silný bude váš imunitný systém. Prinášame vám 12 zvykov, ktorými si ho môžete posilňovať. Ide pritom o jednoduché a prospešné zmeny vo vašom spôsobe života.

1. Bojujte proti infekciám zeleninou - zeleninová polievka, v ktorej je cesnak alebo cibuľa, je zdrojom efektívnych látok v boji proti infekciám. Ak obsahuje mrkvu alebo zemiaky, je aj efektívnym nástrojom v boji proti zápalom.

2. Stráňte sa cukru - už len desať čajových lyžičiek cukru ovplyvňuje schopnosť bielych krviniek bojovať proti baktériám. Slaďte radšej prírodnými sladidlami ako je stevia.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Vyberajte si zdravé tuky - príjem tukov je dôležitý, tajomstvom je len vyberať si tie správne druhy. Vyhýbajte sa najmä trans tukom a prijímajte nenasýtené rastlinné tuky, ktoré podporujú budovanie buniek a hormónu, ktorý pomáha podporovať reakciu imunitného systému na infekcie. Nasýtene živočíšne tuky majú opačný vplyv.

4. Jedzte ryby - tučné ryby, ako sardinky či makrely, obsahujú bielkoviny a omega-3 mastné kyseliny, ktoré regulujú funkciu imunitného systému a zvyšujú odolnosť tela voči zápalom. Takisto potláčajú rast rakovinových buniek.

5. Jedzte hríby - vzácna huba reishi stimuluje produkciu T-lymfocytov, ktoré chránia telo pred infekciami. Takisto podporujú spánok a znižujú hladinu stresu.

6. Jedzte viac citrusových plodov - v pomarančoch, citrónoch, limetkách či grapefruitoch nájdete veľa vitamínu C, ktorý podporuje imunitný systém.

7. Jedzte mandle - hrsť neošúpaných mandlí denne podporí schopnosť bielych krviniek zisťovať prítomnosť vírusov, a tak efektívnejšie zabránia ich rozšíreniu v tele.

8. Zasmejte sa - smiech podporuje váš imunitný systém aj náladu, pretože zvyšuje hladinu látok, ktoré podporujú boj proti baktériám a vírusom.

9. Zaspievajte si - nemeckí vedci zistili, že spievanie aktivuje slezinu a pomáha zvyšovať hladinu protilátok v krvi a tým podporovať imunitu.

10. Pravidelne sa hýbte - pri cvičení produkujete viac krviniek, ktoré útočia na neželané baktérie. Ľudia, ktorí cvičia v miernej intenzite päť až šesťkrát týždenne, sú podľa jedného výskumu až o 50 % zdravší.

11. Dostatočne oddychujte - ak pravidelne cvičíte, nezabúdajte ani na dostatok oddychu, pretože intenzívne cvičenie môže znížiť hladinu látok bojujúcich proti baktériám. Počas spánku a pokoja ich hladina rastie.

12. Dajte si pozor na chlad - jedna štúdia ukázala, že ľudia, ktorých končatiny boli vystavené chladu, boli náchylnejší na nádchu a chorobu ako tí, ktorí sa udržovali v teple.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist