InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Ako si vytvoriť racionálne myslenie

23. marca 2014
Ako si vytvoriť racionálne myslenie
Možno vám bolo hovorené, aby ste všetkému neverili. Ste vďaka tomu skeptickí a všetko spochybňujete? Nie ste sami. Predovšetkým v otázke zdravia a výživy sa v súčasnosti prejavuje veľa skepticizmu.

Pre veľa skeptických ľudí je problém prijať myšlienky, ktoré by ich vyzývali, myšlienky, ktoré nie sú nevyhnutné zlé. Môže ísť aj o myšlienky, ktoré sú nápomocné, ale keď ich odmietate prijať, nemôžu padnúť na úrodnú pôdu. Namiesto kritického myslenia by ste tak mali byť otvorené všetkému. Nemôžete hneď proti niečomu stať len pre svoj skepticizmus.

Takisto je však nebezpečná naivita a dôvera vo všetko, čo vám bolo povedané. Často nad objektívnymi rozhodnutiami vyhrávajú tie subjektívne, a to tiež nebýva na prospech veci. Preto by ste si mali vytvoriť myslenie, ktoré je racionálne. Vďaka nemu sa budete pýtať tie správne otázky a budete novým veciam otvorení, hoci ich nebudete akceptovať len preto, že vám je druhá osoba sympatická.

Článok pokračuje pod reklamou


Tri kroky k dosiahnutiu racionálneho myslenia:

1. Dajte si pozor na plané nádeje

Planá nádej je pravým opakom racionálneho myslenia. Namiesto toho, aby sme videli veci také, aké sú, takéto myslenie nás podporuje v žití v nádeji a poverčivosti. To vedie k akceptovaniu pozitívnych myšlienok, kým tie negatívny ignorujeme. To síce môže vyzerať pre naše blaho pozitívne, ale zároveň sa tým vzdiaľujeme od reality. Výsledkom toho je, že nebudeme schopný vyrovnať sa s problémami, ktoré si vyžadujú nepohodlné riešenia. Zidealizovaný pohľad na budúcnosť takisto spôsobuje nesprávne rozhodnutia. Na to, aby ste robili racionálne rozhodnutia, musíte akceptovať realitu. Ak chcete schudnúť, nedávajte vaše nádeje do zázračného programu na 21 dní. Radšej akceptujte, že musíte spáliť viac energie, ako prijmete. Ak vkladáte nádej do cvičebného zariadenia, na ktorom treba cvičiť 5 minút na dosiahnutie veľkých svalov, radšej si otvorte oči a začnite tvrdo pracovať v posilňovni s využitím progresívneho preťažovania. Ak chcete byť úspešný, zabudnite na pozitívne vizualizácie. Urobte obetu a pracujte na svojom úspechu tvrdšie.

2. Nájdite balans medzi zázrakom a tvrdým skepticizmom

Často sa v modernej spoločnosti môžeme stretnúť s čierno-bielym myslením – niečo je biele alebo čierne, a tá šedá medzitým neexistuje. Niekto preto buď verí zázrakom a ľahko prepadne nezmyslom, alebo je príliš skeptický a príde o dobrú príležitosť. Obe skupiny sú silne ovplyvňované emóciami a nie racionalitou. Kľúčom je nájsť medzi týmito dvoma protipólmi rovnováhu. Perfektný balans dosiahneme vtedy, keď otvorene akceptujeme možnosť novej myšlienky, zatiaľ čo ju súbežne spochybňujeme a zisťujeme si, či je skutočne dobrá. A to platí pri všetkom, predovšetkým pri vašom zdraví. Nemôžete niečomu slepo veriť, ale nemôžete niečo ani slepo odmietať. Nájdite balans.

3.Uvedomte si, že je v poriadku, keď niečo neviete

Sme egocentrické bytosti a preto neradi priznávame, že sme niečo urobili zle alebo že niečo nevieme. Vyhrať hádky o to, kto mal pravdu, možno spôsobí, že sa cítite lepšie, ale pozor na to, aby ste neboli prehnane namyslení. Navyše, slovnými výmenami strácate čas. Nebojte sa uznať, že niečo neviete. Pri neustálom argumentovaní sa môžete doslova zaľúbiť do svojej myšlienky napriek tomu, že nie je správna. Budete sa sústrediť len na ňu a všetko ostatné sa budete snažiť ignorovať. To však nikdy nebude viesť k pokroku a môže vám to ublížiť. Neurážajte sa, keď vaše presvedčenie niekto spochybňuje. Pýtať sa otázky je dobré. Pokiaľ na ne neviete logicky odpovedať, zrejme je niekde problém. Je teda dôležité sa pýtať, neustále hľadať informácie a potvrdzovať si tak, či vaše presvedčenie je naozaj správne. Keď zistíte, že nie je, nebojte sa to priznať.

Vytvorenie racionálneho myslenia si vyžaduje snahu. Keď si ho však osvojíte, vytvoríte si stabilnejšiu myseľ a budete pripravení robiť správne rozhodnutia. Nikto nie je perfektný a občas urobíte aj to nesprávne, no to vám len dá dobrú lekciu do budúcnosti.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist