SlovakFitness.sk

Výživa 29. 07. 2016

Sacharidové vlny – spaľujte tuky efektívnejšie

ikonka
Mnoho ľudí udržujú nesprávne diéty a v tom lepšom prípade zvolia jedálniček bohatý na bielkoviny a chudobný na sacharidy. Ich dlhodobý nedostatok však spomalí metabolizmus a chudnutie sťaží. Sacharidové vlny sú metódou, ktorá tomuto javu bráni.

Princípom tejto veľmi obľúbenej techniky spaľovania tukov je narábanie s príjmom sacharidov, čo zabezpečí udržovanie metabolizmu na čo najvyššej úrovni aktivity a tým pádom zefektívnenie chudnutia.

Táto metóda je spoľahlivá a už veľa ľudí pri nej dokázalo schudnúť výrazné množstvo kilogramov, aj 20 v priebehu dvoch mesiacov (v hraničných prípadoch!). Nie je však až tak extrémna (ako napríklad CKD) a s trochou snahy ju so skvelými výsledkami absolvuje aj „normálny človek“.

Ak pravidelne posilňujete, umožňuje tiež lepšie zvládať tréningovú záťaž, pretože pri konštantne nízkom príjme sacharidov by výrazne ubudla energia cvičenca a to v tomto prípade až tak nehrozí.

Princíp sacharidových vĺn je veľmi jednoduchý. Snažíte sa prijímať viac bielkovín, minimum tukov a jediné, čo si všímate sú sacharidy. Treba sa zmieriť s tým, že najťažšou častou bude váženie potravín, aby ste sa uistili, že sa trafíte do stanoveného denného príjmu sacharidov.

Práve s ním sa narába v rámci určitého počtu dní a vytvárajú sa tak pomyslené vlny. Napríklad v priebehu týždenného obdobia môže príjem sacharidov vyzerať takto: 50-100-150-200-300-400-500. Čísla predstavujú množstvo sacharidov v gramoch a pomlčky oddeľujú jednotlivé dni. Cyklus zopakujeme niekoľkokrát, neodporúčame však dlhodobo.

Množstvo prijímaných makroživín je závislé na hmotnosti, pohlaví a somatotype osoby. Bielkovín by ste mali prijímať 1,5 – 2 gramy na kilogram hmotnosti a tuky maximálne 0,5 gramu na kilogram hmotnosti. Ich príjem by mal byť konštantný a sacharidy prijímate podľa predpísanej vlny.

Sacharidový príjem by mali tvoriť predovšetkým komplexné sacharidy ako hnedá ryža, celozrnné pečivo, cestoviny, zemiaky, zelenina či strukoviny. Vyhýbajte sa potravinám s obsahom rýchlych sacharidov (vysokým glykemickým indexom).

Dôležité je hlavne v nízkosacharidových dňoch prijímať vlákninu, nezabúdať na dostatočný príjem vody a využiť minerálne a vitamínové doplnky. Pripravte sa tiež na to, že nízkosacharidové dni budú náročné aj mentálne, no tiež neskoršie vás znova postavia na nohy. A ako bonus, každé dva týždne si môžete dopriať maškrtný deň, kedy nič počítať nemusíte.

Sledujte si tiež priebežne váhu. Ak chudnete príliš rýchlo, treba príjem sacharidov o čosi zvýšiť (v ďalšom týždni môžete skúsiť inú vlnu, napr.: 100-150-200-250-300-350-450). Bežný človek by v optimálnom prípade nemal schudnúť viac ako 1,5 kilogramu týždenne.

Nezabudnite, že diétu zefektívnite aj pravidelným aeróbnym tréningom a z dlhodobého hľadiska je dobré aj začať cvičiť s činkami. Tréningy sa vyplatí dávať v dni s nízkym príjmom sacharidov, kým pri tom vyššom môžete dopriať telu priestor pre regenerovanie.

Článok bol pôvodne vydaný 31.5.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bylinkove-caje-ktore-urychlia-vasu-regeneraciuBylinkové čaje, ktoré urýchlia vašu regeneráciupreco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist