InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Tri najlepšie suplementy pre svalovú hmotu

25. augusta 2021
Tri najlepšie suplementy pre svalovú hmotu
Vašim cieľom je nabrať svalovú hmotu a keďže o strave ste sa už vzdelávali a jedalníček máte v poriadku, chcete maximalizovať vaše snaženie dodatočnou suplementáciou. Doplnkov je však na trhu veľa a váš rozpočet obmedzený. Po ktorých teda siahnuť?

Odpoveďou na túto otázku bude článok, ktorý sme pripravili pre vás dnes. Predstavíme si v ňom tri najdôležitejšie suplementy pre rast svalovej hmoty a povieme si, prečo sú dôležité a ako ich dávkovať.

1. Srvátkový proteín

Srvátkový proteín je najdôležitejším doplnkom pri budovaní hmoty, pretože je kľúčový pri bielkovinovej syntéze a obsahuje veľké množstvo aminokyselín s rozvetveným reťazcom (BCAA), rýchlo sa trávi a tým pádom sa aj rýchlo dostáva do svalov, aby budoval novú hmotu. Navyše obsahuje aj peptidy, ktoré zvyšujú krvný obeh a tým pádom efektívnejšie dopravia do svalov potrebné živiny.

Článok pokračuje pod reklamou


Najlepšie je srvátkový proteín užívať čo najskôr po tréningu a to v dávke vo veľkosti 40 gramov. Takisto je vhodným časom pre zaradenie tohto suplementu obdobie ráno po zobudení, kedy stačí dodať telu takouto formou 20 gramov bielkovín. Z rôznych typov vyberajte predovšetkým srvátkové hydrolyzáty a izoláty.

2. Kreatín monohydrát

Kreatín sa stal populárnym suplementom v 90. rokoch minulého storočia a odvtedy jeho popularita neklesla, čo zrejme naznačuje, že funguje. Svaly využívajú kreatín ako zdroj energie známej ako ATP, ktoré poháňa naše svaly. Užívaním kreatínu tak budete schopní zvýšiť svalovú silu a výdrž, čo bude viesť k efektívnejším tréningom. Tiež zrýchľuje regeneráciu po tréningu a jeho vplyv na rast svalovej hmoty bol dokázaný viacerými štúdiami.

Účinky kreatínu monohydrátu maximalizujete tak, že ho bude užívať spolu s jednoduchými cukrami. Normálna odporúčaná dávka je 5 až 10 gramov denne. Ideálne je rozdeliť si ju na dve menšie dávky – jednu pred tréningom a jednu po tréningu. Jednoduchý cukor k nemu priraďte len po tréningu a to v dávke 40 až 100 gramov. V netréningové dni si ho dajte v jednej dávke spolu s raňajkami, ktoré obsahujú aj sacharidy.

3. Multivitamíny

Tretím najlepším suplementom nebude ani gainer, ani glutamín, ani arginín. Nevyhnutné pri svalovom raste a fyzickej záťaži spojenej s pravidelným a tvrdým tréningom sú podceňované multivitamínové doplnky, ktoré obsahujú zložky podieľajúce sa na viacerých procesoch, vrátane bielkovinovej syntézy, metabolizácie sacharidov či tvorby ATP.

Vitamíny a minerály sú základom pre správne fungovanie nášho tela. Ich nedostatok môže viesť k ochoreniam a znížiť efektivitu vášho snaženia. Základom by mala byť zdravá strava, ale ani tá negarantuje, že prijmete všetko, čo v tom smere potrebujete. Preto je vhodné siahnuť po suplementoch, ktoré obsahujú komplex vitamínov a minerálov.

Dúfame, že teraz už máte jasno pri výbere toho čo si vyberiete v objemovej príprave. Držíme palce, nech sú vaše svaly raz tak veľké, ako ste si vysnívali.

Letný režim, pôvodne z 16.07.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist