SlovakFitness.sk

Výživa 23. 11. 2018

Najlepšie zdroje bielkovín okrem hydiny

ikonka
Potrebujete prijímať väčšie množstvo bielkovín, ale už ste unavení z kuracích pŕs? Vyskúšajte niektoré z nasledujúcich jedál, ktoré sú veľmi dobrými alternatívami k hydine.

Bielkoviny sú kriticky dôležité pri budovaní svalovej hmoty, ale to neznamená, že by ste ich príjem mali obmedzovať len na kuracie prsia a proteínové doplnky výživy. Bielkoviny vám pomôžu doplniť aj tieto jedlá:

1. Hovädzie mäso - samozrejmou alternatívou hydiny sú iné druhy mäsa. Hovädzina z dobytka odchovaného na tráve vám poskytne 25 gramov bielkovín na 100 gramov, pričom obsahuje aj CLA, čo je kyselina podporujúca aj zvyšovanie svalovej hmoty a znižovanie telesného tuku.

2. Tekvicové semiačka - na jednu štvrtinu šálky získate 13 gramov bielkovín a takisto veľa omega-3 mastných kyselín. Sú veľmi vhodné napríklad do šalátov.

3. Grécky jogurt - grécky jogurt je veľmi všestranný, môžete ho jesť s kúskami ovocia alebo využiť namiesto smotany, pridať ho do polievok, koktailov, využiť ako súčasť dressingov, náplň palaciniek a podobne. Na jednu šálku získate až 24 gramov bielkovín.

4. Nízkotučný syr cottage - cottage cheese pomáha regulovať výkyvy krvného cukru a dá sa využiť na sladko aj na slano. Na sto gramov obsahuje asi 13 gramov bielkovín.

5. Ricotta - tento syr na polovicu šálky obsahuje až 14 gramov bielkovín. Neutrálna chuť z neho robí univerzálnu ingredienciu do jedál. Obsahuje aj veľa vápnika. Hodí sa na rýchle raňajky.

6. Quinoa - varená quinoa vám poskytne asi 8 gramov bielkovín na jednu šálku. Je pritom aj zdrojom vlákniny a vitamínov B, ktoré telo potrebuje pri tvorbe energie.

7. Krevety - za 10 minút môžete z mrazených kreviet urobiť výborné jedlo, ktoré obsahuje len 70 kalórií a až 14 gramov bielkovín na 100 gramov. Obsahujú aj vitamíny B12, vitamín D či selén.

8. Vajcia - vajcia nemôžu v tomto prehľade chýbať. Dajú sa pripraviť na veľa spôsobov, pričom jedno väčšie vajce obsahuje asi 6,3 gramu bielkovín.

9. Šošovica - na jednu šálku varenej šošovice vychádza asi 18 gramov bielkovín. Obsahuje aj veľa vlákniny, vďaka čomu je výborným jedlom na stabilizovanie krvného cukru.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ovsene-mlieko-pit-ho-bezstarostne-alebo-sa-obavat-negativOvsené mlieko. Piť ho bezstarostne alebo sa obávať negatív? chcete-si-udrzat-skvelu-postavu-uplatnite-tuto-strategiuChcete si udržať skvelú postavu? Uplatnite túto stratégiuako-znizit-chut-na-nezdrave-jedlo-lahkym-sposobomAko znížiť chuť na nezdravé jedlo ľahkým spôsobom? dovody-preco-by-ste-mali-dat-sancu-prerusovanej-hladovkeDôvody, prečo by ste mali dať šancu prerušovanej hladovke necakane-zdraviu-prospesne-ucinky-sampanskehoNečakané zdraviu prospešné účinky šampanského
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist