SlovakFitness.sk

Zdravie 08. 02. 2019

10 bežných zvykov, z ktorých môžete ochorieť

ikonka
Niektoré vaše zvyky majú vplyv aj na to, ako vám bude slúžiť zdravie. Negatívny dopad niektorých je zrejmý, u iných pre vás pôjde možno o prekvapenie. Prinášame vám teraz 10 bežných zvykov, ktoré u vás zvyšujú pravdepodobnosť ochorenia.

1. Život bez harmonogramu - jedným z najstresujúcejších vplyvov na telo je, keď vám chýba pevný harmonogram. Snažte sa jesť, spať a cvičiť v rovnaké časy každý deň. Tým znížite vylučovanie kortizolu, ktorý negatívne vplýva aj na imunitný systém.

2. Nedostatok pohybu - aj keď môžete hodinu denne cvičiť, nestačí to, ak celý deň presedíte. Pasivita negatívne vplýva na cholesterol, krvný tlak i krvný cukor. Snažte sa po troche hýbať celý deň.

3. Jedenie za kancelárskym stolom - váš kancelársky stôl obsahuje viac baktérií ako si myslíte a o vašej klávesnici to platí niekoľkonásobne. Jedenie na takomto pracovisku zvyšuje vaše vystavenie sa baktériám.

4. Výber ovocia a zeleniny - ak nakupujete exotické druhy ovocia alebo zeleniny, ktoré precestovali tisícky kilometrov, nezískavate z nich taký nutričný potenciál, ako keď si vyberiete lokálne druhy alebo dovážané ovocie, ktoré bolo po zbere zmrazené.

5. Obhrýzanie si nechtov - nie je to len zlozvyk, ktorý vám zošpatí nechty, ale mohol by ohroziť aj zdravie, pretože pod nechtami sa nachádzajú mnohé druhy baktérií, pochopiteľne aj tie zlé.

6. Nosenie podpätkov - ženy, ktoré nosia pravidelne podpätky, sa môžu stretnúť s bolesťou, ktorá podporuje zápalové procesy. Tie môžu eventuálne viesť až k chronickému ochoreniu. Obúvajte si radšej niečo pohodlnejšie.

7. Zanedbávanie posteľnej bielizne - roztoče milujú teplé a tmavé prostredie vašich návlečiek. A hoci samé o sebe nie sú škodlivé, ich výlučky a odumreté časti tiel áno. Spôsobujú alergické a astmatické reakcie. Vymieňať posteľnú bielizeň by ste mali ideálne raz týždenne.

8. Nedostatok spánku - spať by ste mali minimálne sedem hodín. Ak pravidelne tento cieľ nedosahujete, neznižujete si len energiu, ale môžete byť náchylnejší na choroby a priberanie váhy.

9. Fajčenie - je dobre známym faktom, že fajčenie spôsobuje množstvo zdravotných problémov. Znižuje funkciu imunitného systému, ste náchylnejší na choroby a dokonca by ste mohli dostať rakovinu.

10. Strach z očkovania - zápaly, ktoré sprevádzajú chrípku, spôsobujú uvoľňovanie látok, ktoré poškodzujú krvné cievy. Vďaka tomu riskujete, že neskôr v živote budete mať kardiovaskulárne problémy. Očkovanie proti chrípke je vhodnou prevenciou.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bezne-myty-ktore-sa-spajaju-so-starnutimBežné mýty, ktoré sa spájajú so starnutímosem-casti-tela-ktore-si-dostatocne-neumyvameOsem častí tela, ktoré si dostatočne neumývamenajpopularnejsie-clanky-roka-2018-o-zdraviNajpopulárnejšie články roka 2018 o zdravítrapi-vas-napatie-a-uzkost-tieto-prirodne-lieciva-vas-upokojaTrápi vás napätie a úzkosť? Tieto prírodné liečivá vás upokoja sedem-dovodov-preco-skutocne-potrebujete-vitamin-dSedem dôvodov, prečo skutočne potrebujete vitamín D
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist