Reklama:
Zaujímavosti 24. 03. 2019

Aký je najlepší spôsob, ako zostať silným aj po štyridsiatke?

ikonka
Najefektívnejším spôsobom, ako si udržať rýchly metabolizmus a zachovať chudšiu postavu aj po štyridsiatke, je budovanie čistej svalovej hmoty. Vaša snaha však môže utrpieť, ak si nie ste istí, ako trénovať a koľko kuracích pŕs máte jesť po tréningoch.

Vedci sa však veci pokúsili ujasniť a v nedávnej štúdii zverejnenej v Britskom žurnále športovej medicíny zodpovedali aj na starú otázku, či bielkoviny a tréning s činkami sú v tomto smere tak efektívne ako sa o nich dlhé roky hovorí.

Výskumníci si pozreli minulé štúdie, ktoré dokopy zahŕňali 1863 mužov a žien v rôznych životných obdobiach a kondičných úrovniach. Analýzou zistili, že skutočne ľudia konzumujúci viac bielkovín a venujúci sa posilňovaniu majú väčšie a silnejšie svaly, pričom rozdiely sú viditeľné najmä v pokročilom veku.

Článok pokračuje pod reklamou


Jedným zo záverov bolo, že osoby, ktoré zvýšili svoj príjem bielkovín, mali v priemere o 10 percent viac sily a o 25 percent viac svalovej hmoty ako ľudia, ktorí patrili do kontrolnej skupiny.

Výskumníci tiež potvrdili, že ideálny príjem bielkovín sa pohybuje na úrovni 1,6 gramu na jeden kilogram telesnej hmotnosti. Ak teda vážite 90 kilogramov, mali by ste ich denne prijať asi 144 gramov.

Výsledkom štúdie je tiež skutočnosť, že vyšší príjem bielkovín ako je uvedeného 1,6 gramu na kilogram hmotnosti, neviedol k naberaniu väčšieho množstva svalov. Pri ich budovaní sa pritom osvedčili všetky typy, vrátane rastlinných bielkovín.

Možno najprekvapivejším záverom výskumníkov je, že konzumácia bielkovín v hociktorý čas dňa produkuje prakticky rovnaké výsledky, ako keby ste ich príjem zvýšili hneď po tréningu, ako sa vo všeobecnosti odporúča.

Čo si teda vziať k srdcu z tejto štúdie? Ak chcete zostať silní aj po 40. roku života, mali by ste sa venovať posilňovaniu a zvýšiť váš denný príjem bielkovín. Denne by ste ich mali prijať 1,6 gramu na kilogram vašej hmotnosti.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist