SlovakFitness.sk

Výživa 05. 04. 2019

Sacharidy na večeru? Možno to nie je až taký zlý nápad

ikonka
Je zaužívané, že príjem sacharidov počas dňa by sa mal s narastajúcim počtom hodín znižovať. Dopoludnia by mal byť najvyšší, večer naopak najmenší. Je to však skutočne tak, keď sa zameriame výhradne na chudnutie?

Vedci z Izraela, vedení profesorom Zachariom Madarom, by mohli zmeniť váš názor. Pred niekoľkými rokmi zrealizovali štúdiu, do ktorej sa zapojilo 78 policajtov s nadváhou. Títo príslušníci policajného zboru podstúpili šesťmesačnú diétu s cieľom schudnúť.

Samozrejme, aby sa prišlo na rozdiel, jedna skupina sa držala zaužívaných múdrostí a obmedzila kalorický príjem, kým druhá prijímala rovnaké množstvo kalórií ako predtým, ale väčšinu z nich skonzumovala v čase večera.

Diétu do úspešného konca dokončilo 63 policajtov.

Po polroku boli výsledky subjektov zhodnotené a prišlo sa k zaujímavému záveru – skupina, ktorá prijímala väčšinu kalórií večer, schudla viac kilogramov a mala aj väčší úbytok na obvode pásu. Tiež sa im však znížila úroveň inzulínu a cholesterolu.

Čo si z toho môžete vziať vy? Ak vaša snaha chudnúť bežným spôsobom narazila na pomyselný múr a výsledky stagnujú, potom by ste mohli skúsiť dať šancu tejto diéte a presunúť väčšinu prijímaných sacharidov z raňajok na večeru.

Tento spôsob stravovania by mohol mať aj prospešné účinky za hranicou chudnutia.

Vedci totiž počas experimentu tiež zistili, že táto diéta neovplyvňuje len vylučovanie hormónov zodpovedných za hlad a sýtosť, ale aj tých, ktoré sú spojené s metabolickým syndrómom. Znižuje teda aj riziko cukrovky či kardiovaskulárnych ochorení.

Ak sa nad tým zamyslíme, možno si uvedomíme aj prepojenie tejto diéty s prerušovanou hladovkou. Aj u nej ľudia zvyknú vynechávať raňajky a svoje jedenie koncentrujú na druhú polovicu dňa, pričom sa pri večeri neobmedzujú. A tiež pozorujú úbytok na váhe.

Pozri aj: Prerušovaná hladovka. Je táto filozofia pre vás?

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
sedem-jedal-ktore-potencialne-zvysuju-riziko-rakovinySedem jedál, ktoré potenciálne zvyšujú riziko rakovinytri-zvyky-ktore-vam-pomozu-udrzat-si-vyrysovane-teloTri zvyky, ktoré vám pomôžu udržať si vyrysované telosest-jedal-ktore-vam-pomozu-predlzit-zivotŠesť jedál, ktoré vám pomôžu predĺžiť život ako-znizit-chut-na-nezdrave-jedlo-par-lahkymi-krokmiAko znížiť chuť na nezdravé jedlo pár ľahkými krokmi? mali-by-sme-prestat-jest-cukor-ak-chceme-schudnutMali by sme prestať jesť cukor, ak chceme schudnúť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist