Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 29. 10. 2019

Tekvica v sebe skrýva prekvapivé zdraviu prospešné účinky

ikonka
Tekvica je sezónnou záležitosťou, ktorú preslávil najmä Halloween. V súčasnosti nejde o práve najpopulárnejší druh zeleniny, ale v skutočnosti je to jedno z najzdravších jedál vo svojej sezóne.

Ak váhate, či by ste nedali tekvici viac priestoru vo vašej strave, potom vás na jej stranu musia prikloniť aspoň niektoré z jej nasledujúcich šiestich prospešných účinkov:

1. Zasýti vás a pomôže schudnúť – obsahuje v sebe veľa vlákniny a nemá veľa kalórií, takže je to vhodné jedlo na podporu chudnutia. Jedna šálka tekvicovej kaše obsahuje asi 50 kalórií a 3 gramy vlákniny. Dlhšie budete sýti a celkovo toho zjete za deň menej.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Podporí váš zrak – šálka na kocky nakrájanej tekvice obsahuje asi dvojnásobné množstvo odporúčanej dennej dávky vitamínu A, ktorý podporuje zdravie vášho zraku. Vitamín A tiež pomáha udržovať v dobrom stave pokožku, zuby a kosti.

3. Zníži vám tlak krvi – oleje z tekvicových semiačok sú plné fytoestrogénov, ktoré sú podľa výskumov priaznivé pri predchádzaní vysokého krvného tlaku.

4. Podporí lepší spánok – tekvicové semiačka sú bohaté aj na tryptofán, ktorý vám pomôže ľahšie zaspať. Je zodpovedný za tvorbu serotonínu, takže vám pomôže uvoľniť sa a dokonca vám pomôže zlepšiť aj náladu.

5. Zníži riziko rakoviny, najmä u mužov – tekvica a hlavne jej semiačka sú bohaté na betakarotény a iné antioxidanty, ktor sú schopné bojovať s rakovinou. Taiwanskí vedci pritom prišli na to, že olej z tekvicových semiačok potláčal rast rakoviny prostaty u myší. Mužom semiačka pomáha aj po sexuálnej stránke, pretože obsahuje veľa zinku.

6. Podporí zdravie vášho srdca – vláknina v tekvici pomáha aj chrániť vaše srdce. Vedci z Harvardovej univerzity dokonca zistili, že ľudia s bohatým obsahom vlákniny vo svojej strave, mali o 40 % nižšie riziko srdcovocievnych porúch.

zdroj: DailyBurn


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist