Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 30. 10. 2019

Štyri mýty o proteínoch, ktorým musíte prestať veriť

ikonka
Vo svete existuje mnoho faktov o doplnkoch výživy a platí to aj o tých najpopulárnejších, akými sú aj proteíny. Niektoré fakty však faktami vôbec nie sú. Čo môžete považovať len za mýty?

Proteíny sú skvelými doplnkami výživy aj pre bežných, kondičných cvičencov. Nenechajte sa od nich odradiť týmito nepravdivými tvrdeniami:

1. Proteíny oslabujú vaše kosti
Dajú sa nájsť informácie, že proteíny robia vašu krv kyslejšou, čo spôsobuje, že je z vašich kostí odčerpávaný vápnik a to spôsobuje, že vaše kosti slabnú. Toto však vôbec nie je pravdivé. Štúdia, ktorá sa zamerala na vyvrátenie tohto mýtu, zistila, že vysoký príjem bielkovín nemá žiaden negatívny vplyv na štruktúru kostí. Potvrdila tiež, že takáto diéta dokonca pomáha k ich spevňovaniu.

2. Proteíny poškodzujú vaše obličky
Najväčšiu obavu majú cvičenci z toho, že im vyšší príjem proteínov zaťaží obličky natoľko, že sa nenávratne poškodia. Už sa však robila štúdia, ktorá tento mýtus jasne vyvrátila. Pri diéte, ktorá obsahovala až 4 gramy bielkovín na 1 kg hmotnosti človeka nemali zdraví jedinci žiaden problém s obličkami. Subjekty štúdie pritom jedávali extrémne množstvo bielkovín osem týždňov a na ich krvných vzorkách sa neobjavil žiaden problém.

3. Proteíny spôsobujú priberanie
Ak posilňujete a prijímate viac energie z kalórií ako jej telo dokáže vydať, tak je jasné, že budete na váhe priberať. Samotný príjem proteínov za to však, pochopiteľne, nemôže. Všetko je to o rovnováhe a zladení vašich cieľov s tréningom a výživou. V skutočnosti diéta založená na vyššom príjme bielkovín dokonca uľahčuje chudnutie.

4. Vysoký príjem proteínov spôsobuje zápach tela
Ďalší bežný mýtus najmä u mladých cvičencov je, že vysoký príjem proteínov spôsobí, že budete zvláštne zapáchať. Tento mýtus môže byť pravdivý len vtedy, ak prijímate veľa bielkovín a minimum vlákniny, sacharidov a tukov v množstvách, ktoré sa neodporúčajú. Vtedy to spôsobí močovina, ktorú z tela vypotíte počas tréningu.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist