Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 26. 02. 2020

Ketogénna diéta – najlepšie doplnky výživy

ikonka
Ketogónna diéta je populárna diéta, ktoré podporuje chudnutie o všeobecné zdravie. Jej efektívnosť pritom môžu zvýšiť aj niektoré doplnky výživy. My sa teraz pozrieme na sedem tých najlepších.

Keto diéta sa zameriava na jedlá s vysokým obsahom tukov a len minimálnym alebo žiadnym obsahom sacharidov. Viaceré štúdia dokazujú, že tento prístup k stravovaniu má niekoľko výhod.

Niektorí ľudia však nezvládajú prechod k tejto diéte dobre – mávajú bolesti hlavy, sú unavení, ťažko zaspávajú, ťažko sa koncentrujú, majú zápchu, bolesti brucha alebo nevoľnosti. A aj im pomôžu niektoré suplementy.

Tento prehľad zostavili odborníci z Medical News Today na základe vedeckých výskumov:

1. MCT olej – táto mastná kyselina, ktorá sa vyskytuje v kokosovom oleji, pomáha zefektívňovať proces chudnutia u ľudí na keto diéte. Tiež pomáha pri zápche a dodáva energiu.

2. Horčík (magnézium) – telo ho potrebuje z mnohých dôvodov, a preto sa musíte uistiť, že ho prijímate dostatok. Ak sa vám to nedarí zaistiť stravou, veľmi bežný a dostupný je doplnok výživy. Pomôže nervovému systému, tráveniu i zdraviu svalov či kostí.

3. Elektrolyty – keď sa telo prispôsobuje keto diéte, obličky môžu vyplavovať viac vody a s ňou odchádzajú aj dôležité elektrolyty, ako sú horčík, draslík, sodík, fosfor či chlorid. Obnoviť ich rovnováhu pomôžu doplnky výživy s ich obsahom, prípadne prispôsobiť svoju diétu.

4. Vláknina – vláknina pomáha odbúravať zápchu. Pri ketogénnej diéte sa hodí najmä tým, ktorí viac uprednostňujú jedlá živočíšneho pôvodu. Odporúča sa prijať minimálne 25 až 31 gramov vlákniny denne.

5. Omega-3 mastné kyseliny – sú prospešné z hľadiska zdravia i chudnutia. Jedna štúdia ukázala, že ľuďom na keto diéte pomáhajú zvýrazniť pozitívny vplyv diéty na inzulín, triglyceridy a úroveň zápalov.

6. Tráviace enzýmy – ak ste zvyknutí jesť veľa sacharidov a pomenej tukov a zrazu to otočíte, môže mať váš žalúdok problémy s trávením. Symptómy ako sú únava, nadúvanie, zápcha, nevoľnosť dokážu potlačiť doplnky výživy s obsahom tráviacich enzýmov lipázy, proteázy a peptidázy.

7. L-teanín – táto aminokyselina pomáha zlepšovať kvalitu spánku a činnosť mozgu. Znižuje pritom napätie a stratu koncentráciu. Dostupná je v práškovej alebo tabletkovej forme. Všeobecne dané odporúčané množstvo nie je, no veľa produktov odporúča prijať 100 až 400 mg denne.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist