Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zdravie 22. 01. 2021

Zabudnite na lieky: Bojujte proti chronickej bolesti prirodzene

ikonka
Život s chronickou bolesťou vám môže skomplikovať aj bežné každodenné činnosti. Lieky proti bolesti sú pohodlnou a efektívnou cestou k ich obmedzeniu, ale majú aj svoje negatíva. Existujú však aj bezpečné, prirodzené spôsoby ako si bolesť utlmiť.

Jessica Migalaová z The Healthy vám ponúka dokonca až sedem spôsobov, akými bojovať proti chronickej bolesti bez liekov:

1. Relax s akupunktúrou – výskumy zistili, že akupunktúra je celkom dobrou cestou k redukovaniu prejavov artritídy, bolesti krížov i bolesti hlavy. Doktor Robert Bonakdar zo Scrippsovho centra pre integračnú medicínu to vysvetľuje tým, že akupunktúra pozmeňuje váš mozog tým, že sa dotkne kognitívnych oblastí, ktoré kontrolujú pamäť a reakciu na poranenie.

2. Aktívny pohyb vďaka cvičeniu – pravidelné cvičenie je jedným z najlepších nástrojov na znižovanie chronickej bolesti. Zvyšuje hladinu endorfínov, dopamínu a tkaninového kyslíka. To všetko redukuje bolesť, ako aj zlepšuje náladu a kvalitu spánku. Niektoré druhy cvičenia však môžu bolesť zhoršovať, preto je dôležité pristupovať k cvičeniu opatrnosťou a nájsť si to, čo vám pomáha. Úvodné kroky treba konzultovať s doktorom alebo fyzioterapeutom.

3. Vitamín D – tento vitamín zohráva podľa zistení brazílskych vedcov významnú úlohu pri manažmente chronickej bolesti a spánku, ktorého nedostatok môže zvyšovať prejavy bolesti. Získať ho môžete zo slnečného žiarenia, prípadne z doplnku výživy. Jeho konzumáciu by ste mali konzultovať s doktorom.

4. Stredomorská diéta – vedci zistili, že kontrola krvného cukru dokáže znížiť prejavy bolesti kolien pri artritíde a že stredomorská strava prispieva k redukcii citlivosti na bolesť. Stredomorská diéta je bohatá na jedlá s protizápalovými vlastnosťami, vrátane omega-3, a neobsahuje veľa cukrov.

5. Strečing – okrem pravidelného pohybu by ste svalom mali dopriať aj strečing, ktorý pomôže eliminovať bolesť spôsobovanú stuhnutým svalstvom, alebo jogu. Tá má výhodu aj v tom, že spolu s meditáciou môže pozmeniť váš mozog tak, že sa zníži vnímanie bolesti.

6. Kognitívno-behaviorálna terapia (KBT) – psychologický prístup stojí na prepojení mysle s telom. Snaží sa identifikovať myšlienky, emócie a správanie, ktoré spúšťajú vnímanie bolesti. Naučíte sa uvoľniť a tiež potlačiť správanie, ktoré zvyšuje bolesť.

7. Kurkuma – obsahuje protizápalovú látku kurkumin, pri ktorej existuje klinická evidencia, že znižuje zápaly a bolesti. Jej extrakt môže byť efektívny pri liečení artritídy. Môžete ju získať cez doplnok výživy alebo využívaním kurkumy pri varení.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist