Máme pre vás novú e-knižku zadarmo: Cvičenie doma - Ako si vytvoriť domáce fitko a dosahovať svoje ciele. Zobraziť viac
Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Päť superjedál, ktoré by mal mať vo svojej strave každý

12. 02. 2021
ikonka
Pozrite sa na 5 superjedál, ktoré vám poskytnú esenciálne vitamíny a minerály, ktoré udržia vaše telo zdravé a funkčné aj do budúcnosti.

Ak chcete žiť čo najzdravšie, tieto jedlá by vo vašej strave určite nemali chýbať:

1. ČUČORIEDKY
Ide o jedno z najpopulárnejších ovocí v zdravej výžive, pretože obsahuje veľa antioxidantov, ktoré chránia bunky vo vašom tele, čím znižujú riziká ochorení, ako sú problémy so srdcovocievnym systémom, cukrovka či rakovina. Čučoriedky obsahujú veľa vitamínu C a vlákniny, vďaka čomu znižujú aj mentálne prejavy starnutia. Sú perfektným doplnkom ovsenej kaše alebo jogurtu na raňajky.

2. CVIKLA
Pre svoj vysoký obsah nitrátov by mala byť pevnou súčasťou stravy každého, komu ide o budovanie svalovej hmoty. Zlepšujú prietok krvi a tým aj zásobovanie svalov živinami. Pomáha tým aj znižovať krvný tlak. Obsahuje aj kyselinu listovú, ktorá pomáha zlepšovať výdrž a redukuje zápaly.

Článok pokračuje pod reklamou

3. AVOKÁDO
Ide o jeden z najlepších zdrojov zdravých tukov a obsahujú aj veľa vlákniny. Ich obsah vitamínov je takmer nekončiaci – obsahuje vitamíny A, B, C, E a K, pričom vám dodá aj jeden z najdôležitejších antioxidantov – glutatión, ktorý chráni telo pred niektorými druhmi rakoviny.

4. BANÁNY
Často sú prehliadané, pretože sú také „obyčajné“. Sú však výborným zdrojom draslíka, ktorý udržuje v kondícii zdravie a bojuje proti vysokému krvnému tlaku. Pomáha posilňovať aj kosti. Jeden banán obsahuje takmer 30 gramov sacharidov, ale pomerne málo kalórií na to, akú kvalitnú energiu vám dodá.

5. LOSOS
Super jedlom nemusia byť len druhy ovocia a zeleniny. Losos je zdrojom kvalitných bielkovín a obsahuje aj cenný vitamín D. Omega-3 mastné kyseliny, ktoré tiež obsahuje, redukujú riziko srdcovocievnych ochorení a pomáhajú tlmiť bolesť kĺbov.

zdroj: fitnessrx

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist