InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning kulturistu XXXVII. – Sergio Oliva mladší a paže

17. februára 2021
Tréning kulturistu XXXVII. – Sergio Oliva mladší a paže
Legendárny Sergio Oliva, ktorý v 60. rokoch minulého storočia vyhral trikrát po sebe prestížnu súťaž Mr. Olympia, sa preslávil aj svojimi veľkými pažami. Jeho syn Sergio sa „potatil“ a tiež sa venuje profesionálnej kulturistike. A jeho paže tiež stoja za povšimnutie.

Práve preto si v dnešnej časti pozrieme, ako rodák z amerického Chicaga, ktorý sa medzičasom už tiež postavil na dosky Olympie, trénuje svoje bicepsy a tricepsy.

Obom menším svalovým partiám venuje pozornosť na konci svojho tréningového týždňa – typicky v sobotu, deň pred voľnou nedeľou. Dovtedy už absolvoval tréningy hrudníka v pondelok, stehien v utorok, chrbta v stredu, brucha a hamstringov vo štvrtok, ramien v piatok.

Článok pokračuje pod reklamou


Tréning paží je pomerne objemný – zahŕňa až 10 cvikov a dokopy 31 sérií. Z nich niektoré sa cvičia do zlyhania. Väčšinou je však rozmedzie opakovaní 10-12, pri tricepsoch aj 10-15. Cviky sú štandardné, pričom využíva voľné váhy, kladku i stroje.

Oliva cvičí ako prvé bicepsy – precvičí ich piatimi cvikmi a 14 sériami. Postupne si prejde bicepsovými zdvihmi s oporou v lakťoch, s jednoručkami v sede, s obojručnou činkou v stoji, kladivovými zdvihmi a na záver sériou bicepsových zdvihov na stroji až do zlyhania.

Aj tricepsy sa dočkajú stimulácie piatimi cvikmi. Na začiatok sú to francúzske tlaky, následne tricepsové kľuky na stroji Hammer Strength, extenzie na hornej kladke spoza hlavy s využitím lana, kickback-y a na záver tri série do zlyhania stláčaní hornej kladky.

Sergio Oliva ml. - Tréning bicepsov a tricepsov
Cvik Série Opakovania
Bicepsové zdvihy s oporou v lakťoch 4 10-12
Bicepsové zdvihy s jednoručkami v sede 3 10-12
Bicepsové zdvihy s veľkou činkou v stoji 3 10-12
Kladivové zdvihy 3 10-12
Bicepsové zdvihy na stroji 1 do zlyhania
Francúzske tlaky 4 10-12
Tricepsové kľuky na stroji 4 10-12
Tricepsové extenzie na kladke spoza hlavy s lanovým adaptérom 3 10-15
Kickback s jednoručkou 3 10-15
Tricepsové stláčenie hornej kladky 3 do zlyhania



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist