Máme pre vás novú e-knižku zadarmo: Cvičenie doma - Ako si vytvoriť domáce fitko a dosahovať svoje ciele. Zobraziť viac
Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Toto sú najlepšie jedlá pre boľavé svaly

16. 02. 2021
ikonka
Svalová bolesť je často sprievodným znakom tréningu, ktorý bol pre naše telo príliš intenzívny. Často sa s ňou preto stretávajú hlavne začiatočníci alebo priaznivci hardcore tréningu. Ani pre jeho skupinu nie je práve najpríjemnejším zážitkom.

Svalovici môžete predísť alebo ju aspoň redukovať aj tým, ak budete konzumovať tie správne jedlá. Medzi ne napríklad patria aj tieto:

Jedlá s vysokým obsahom horčíka
Horčík sa pre vás stane najväčším spojencom v boji proti svalovici. Tiež predchádza inému svalovému problému, ktorým sú kŕče. Najväčším obsahom tohto minerálu sa pýšia tekvicové semiačka, sezam, orechy a zelená listová zelenina.

Jedlá s vysokým obsahom vitamínu C
Jedlá, ktoré obsahujú veľa vitamínu C v kombinácii s bioflavonoidami posilňujú steny ciev, svaly a pomáhajú pri natiahnutiach svalov. Vďaka ním sa vaša regenerácia po tréningu urýchli a bude ľahšia. Cenné sú najmä citróny, pomaranče, paprika, cibuľa či hrozno.

Článok pokračuje pod reklamou

Vybrané teplé nápoje
Tri šálky bylinkové čaju denne vám pomôžu uľaviť od svalovej bolesti, pretože obsahuje veľa antioxidantov, ktoré bojujú so zápalmi. Káva vám zase vďaka kofeínu zefektívni regeneráciu svalov po tréningu.

Losos a ricotta
Losos obsahuje veľa omega-3 mastných kyslín, ktoré pomáhajú redukovať bolesť v svaloch po cvičení. Okrem toho však obsahuje aj bielkoviny, ktoré sa hodia pre budovanie či uchovávanie svalovej hmoty. Ricotta tiež obsahuje bielkoviny, ale aj esenciálne aminokyseliny, ktoré zefektívňujú budovanie svalov.

Zázvor a škorica
Tieto dva druhy korenia sú užitočné, pretože vďaka látkam, ktoré obsahujú, majú schopnosť tlmiť prejavy svalovej bolesti. Hodia sa pritom k ovsenej kaši, ktorá dokáže tiež podporiť regeneráciu svalov a vyrovnať hladinu krvného cukru.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist