Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Najlepšie cviky pre funkčný a zdravý chrbát

04. 03. 2021
ikonka
Hľadáte cviky, ktoré vám nevybudujú len silný, ale aj zdravý chrbát? Potom ste na správnej adrese. Prinášame vám osem cvikov, ktorých pravidelné vykonávanie dostane váš chrbát do top formy.

Tieto cviky nie sú zamerané na budovanie masívnej svalovej hmoty alebo extrémnej sily, skôr sa zameriavajú na rozvoj funkčnej sily a spevnenie chrbtice tak, aby sa znížilo riziko zranenia a bolesti, a zároveň zvýšil silový potenciál pre bežné životné činnosti, ktoré sa vám budú vykonávať ľahšie.

Z nasledujúcich ôsmich cvikov si môžete aj pomerne jednoducho vyskladať tréning, ktorý prospeje aj držaniu vášho tela. Cviky môžete spojiť do kruhového tréningu, v ktorom každý cvik vykonáte 3-4 razy po 8-12 opakovaní. O aké cviky ide?

1. Superman – bez dodatočnej záťaže vám posilní všetky svaly zadnej časti tela, vrátane ramien, chrbta, stredu tela, sedacích svalov a stehien.

Článok pokračuje pod reklamou

2. Plavec – trošku náročnejší je tento dynamický cvik, pri ktorom v ľahu na bruchu kmitáte hore dole nohami a rukami, ako keby ste plávali. Posilní aj ramená, trapézy i široký sval chrbtový.

3. Good Mornings – snažte sa trup dostať do pozície, v ktorej bude rovnobežný s podlahou. Ak sa vám to nedar, snažte sa s trpezlivosťou o pokroky. Cvik pomôže aj mobilite vašich bedier.

4. Príťahy jednoručky v predklone – tento cvik sa už viac zameriava na rozvoj sily a svalov, dbajte však na to, aby ste nemali chrbát zaguľatený a pokrčte kolená, aby ste odľahčili kríže.

5. Upažovanie v predklone – cieli latissimy a zadnú časť ramien, ktoré sú často podceňované a spôsobujú svalovú nerovnováhu medzi zadkom a predkom tela.

6. Rumunský mŕtvy ťah – precvičí celú zadnú časť trupu, ale aj sedacie svaly a zadnú časť stehien. Chrbát počas celého pohybu udržujte rovný.

7. Zhyby – najťažší cvik na zozname je najviac užitočný pre rozvoj hrubej sily a svalov. Z pohľadu zdravia chrbtice až taký veľký význam nemá, tak nebuďte smutní, keď neurobíte viac ako jedno-dve opakovania.

8. Kľuky s príťahom jednoručky – urobte kľuk a pritiahnite jednoručku k trupu, urobte ďalší kľuk a pritiahnite jednoručku druhou rukou. Tiež nejde o najľahší cvik, ale pomôže vám posilniť chrbát, ramená, paže, prsia a brucho.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist