InstagramFacebookYoutube
Suplementy

5 najdôležitejších vitamínov pre rast svalov

24. marca 2021
5 najdôležitejších vitamínov pre rast svalov
Pokiaľ cvičíte s cieľom budovať svaly, vitamíny by nemuseli byť na zozname vašich priorít pri nákupe doplnkov výživy. Predsa sú tu proteíny, kreatíny, aminokyseliny... V skutočnosti sú však aj vitamíny veľmi dôležité, bez ohľadu na to, či ich prijímate cez suplement alebo z jedla.

Aj nedostatok vitamínov by vás mohol oberať o potenciál svalového rastu či kvalitnú regeneráciu. Certifikovaný špecialista Don Gauvreau pred istým časom pre Muscle&Strength poukázal na 5 vitamínov, ktorých by ste mali mať dostatok, ak si chcete budovať svaly:

1. Vitamín D
Pravdepodobne je to ten najdôležitejší vitamín, pokiaľ ide o svalový rast a regeneráciu. Je unikátny v tom, že ho veľmi ťažko získate zo stravy a jeho najlepším zdrojom je slnečné žiarenie. Veľa ľudí trpí nedostatkom najmä u neho a častejšie v zimných mesiacoch. Práve vtedy sa hodí aj ako doplnok výživy. Pri posilňovaní je dôležitý najmä preto, že sa podieľa na produkcii testosterónu i na proteínovej syntéze. Tiež dokáže zlepšiť zdravie kostí.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vitamín C
Ako antioxidant bude chrániť bunky pred voľnými radikálmi, taktiež pomáha pri formovaní testosterónu a iných anabolických hormónov. Tiež pomáha udržovať kostí a svaly v dobrom stave, aby sa znížili riziká ich poranení, ktoré by boli veľkou ranou pre váš tréningový program. Posilňuje aj kolagén, vďaka čomu sú pri cvičení odolnejšie aj kĺby.

3. Vitamín E
Ako silný antioxidant chráni integritu buniek v tele. Cvičenie a intenzívne tréningy produkujú v tele voľné radikály, ktoré môžu ovplyvniť aj vašu výkonnosť, svalový rast, zotavovanie a imunitný systém. Vitamín E na ne útočí a pomáha ich odstraňovať z tela. Svalový rast podporuje aj tým, že bráni zužovaniu ciev následkom oxidačného stresu. To má pozitívny vplyv na krvný tlak i na transport živín do svalov.

4. B vitamíny
Zo skupiny B vitamínov sú pre svalová rast a regeneráciu tie najdôležitejšie B6, kyselina listová a B12. Vitamíny B6 a B12 majú priamy vplyv na metabolizáciu bielkovín a spolu vytvárajú aj červené krvné bunky a bunky imunitného systému, ktoré sú dôležité pre zaceľovanie poškodení z tréningov. V kombinácii s kyselinou listovou tiež zlepšujú produkciu kysličníku dusnatého, vďaka čomu sa zlepší prietok krvi a tým pádom aj zásobovanie svalov živinami.

5. Vitamín A
Často je nedocenený. Známy je najmä pre pozitívne účinky na zrak, ale má aj iné prínosy. Pre športovcov a kulturistov je užitočný tým, že podporuje syntézu proteínov, ktorá je nevyhnutná pre svalový rast. Vitamín A je potrebný pre rozklad bielkovín počas procesu zaceľovania poškodených svalov. Taktiež podporuje produkciu testosterónu a zohráva úlohu v budovaní štrukturálnej sily svalov podporovaním rozvoja kostí a stimulovaním mladých buniek k dozretiu v rýchlejšom tempe.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist