Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

5 najdôležitejších vitamínov pre rast svalov

24. 03. 2021
ikonka
Pokiaľ cvičíte s cieľom budovať svaly, vitamíny by nemuseli byť na zozname vašich priorít pri nákupe doplnkov výživy. Predsa sú tu proteíny, kreatíny, aminokyseliny... V skutočnosti sú však aj vitamíny veľmi dôležité, bez ohľadu na to, či ich prijímate cez suplement alebo z jedla.

Aj nedostatok vitamínov by vás mohol oberať o potenciál svalového rastu či kvalitnú regeneráciu. Certifikovaný špecialista Don Gauvreau pred istým časom pre Muscle&Strength poukázal na 5 vitamínov, ktorých by ste mali mať dostatok, ak si chcete budovať svaly:

1. Vitamín D
Pravdepodobne je to ten najdôležitejší vitamín, pokiaľ ide o svalový rast a regeneráciu. Je unikátny v tom, že ho veľmi ťažko získate zo stravy a jeho najlepším zdrojom je slnečné žiarenie. Veľa ľudí trpí nedostatkom najmä u neho a častejšie v zimných mesiacoch. Práve vtedy sa hodí aj ako doplnok výživy. Pri posilňovaní je dôležitý najmä preto, že sa podieľa na produkcii testosterónu i na proteínovej syntéze. Tiež dokáže zlepšiť zdravie kostí.

2. Vitamín C
Ako antioxidant bude chrániť bunky pred voľnými radikálmi, taktiež pomáha pri formovaní testosterónu a iných anabolických hormónov. Tiež pomáha udržovať kostí a svaly v dobrom stave, aby sa znížili riziká ich poranení, ktoré by boli veľkou ranou pre váš tréningový program. Posilňuje aj kolagén, vďaka čomu sú pri cvičení odolnejšie aj kĺby.

Článok pokračuje pod reklamou

3. Vitamín E
Ako silný antioxidant chráni integritu buniek v tele. Cvičenie a intenzívne tréningy produkujú v tele voľné radikály, ktoré môžu ovplyvniť aj vašu výkonnosť, svalový rast, zotavovanie a imunitný systém. Vitamín E na ne útočí a pomáha ich odstraňovať z tela. Svalový rast podporuje aj tým, že bráni zužovaniu ciev následkom oxidačného stresu. To má pozitívny vplyv na krvný tlak i na transport živín do svalov.

4. B vitamíny
Zo skupiny B vitamínov sú pre svalová rast a regeneráciu tie najdôležitejšie B6, kyselina listová a B12. Vitamíny B6 a B12 majú priamy vplyv na metabolizáciu bielkovín a spolu vytvárajú aj červené krvné bunky a bunky imunitného systému, ktoré sú dôležité pre zaceľovanie poškodení z tréningov. V kombinácii s kyselinou listovou tiež zlepšujú produkciu kysličníku dusnatého, vďaka čomu sa zlepší prietok krvi a tým pádom aj zásobovanie svalov živinami.

5. Vitamín A
Často je nedocenený. Známy je najmä pre pozitívne účinky na zrak, ale má aj iné prínosy. Pre športovcov a kulturistov je užitočný tým, že podporuje syntézu proteínov, ktorá je nevyhnutná pre svalový rast. Vitamín A je potrebný pre rozklad bielkovín počas procesu zaceľovania poškodených svalov. Taktiež podporuje produkciu testosterónu a zohráva úlohu v budovaní štrukturálnej sily svalov podporovaním rozvoja kostí a stimulovaním mladých buniek k dozretiu v rýchlejšom tempe.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist