Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Šesť spôsobov, ktorými si môžete posilniť imunitný systém

02. 04. 2021
ikonka
Nikto nie je rád, keď ochorie. Máte problém s tým, že ste chorí častejšie, ako by ste boli radi? Možno za tým stojí váš imunitný systém, ktorý je oslabený. Ako si ho môžete posilniť?

Optimalizovať silu vašej imunity vám pomôže aj nasledujúcich šesť vecí:

1. Zvýšte príjem vitamínov – je dôležité prijímať dostatok vitamínu C, ale aj vitamín D má nezanedbateľný vplyv na váš imunitný systém. Veľa ľudí ho pritom nemá dostatok, pretože sa zo stravy získava ťažko – najlepším zdrojom je slnečné žiarenie. Zvýšte príjem vitamínov, ale uprednostňujte prirodzené zdroje.

2. Doprajte si dobrý spánok – telo sa samé obnovuje počas nočného spánku, a to platí aj o imunitnom systém. Preto zamedzte tomu, aby ste mali nedostatočne dlhý a nedostatočne kvalitný spánok. Chodievajte spávať v rovnaký čas a spite aspoň 7-8 hodín.

Článok pokračuje pod reklamou

3. Pravidelne cvičte – pravidelná fyzická aktivita v miernej intenzite sa spája s optimálnym fungovaním imunitného systému a môže potláčať zápalové procesy. Úplná absencia pohybu a cvičenie zase vedie k oslabovaniu imunity. Denne by ste sa mali hýbať aspoň 20-30 minút.

4. Dbajte na kvalitnú stravu – ak nejete správne, nezískate správny balans mikroživín, ktoré sú potrebné pre optimálne fungovanie imunitného systému. Základom je ovocie a zelenina, ktoré vám neposkytnú len vitamíny, ale aj vlákninu a minerály. Cenné sú aj zdroje probiotík.

5. Vyhýbajte sa sladeným nápojom – vášmu imunitnému systému pomáhajú aj zdravé baktérie v tráviacom systéme. Mikroflóru vám však poškodzuje pravidelné pitie nápojov sladených cukrom alebo umelými sladidlami. Preto sa im snažte vyhýbať. Uprednostňujte vodu a čaj.

6. Obmedzte stres – významným faktorom, ktorý stojí za oslabovaním imunitného systému, je aj stres. Ten telo zaplavuje kortizolom, ktorého chronicky zvýšená hladina oslabuje imunitu a zvyšuje náchylnosť tela na patogény. Nepodceňujte oddych, venujte sa joge či meditácii a neberte niektoré veci príliš tragicky.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist