Máme pre vás novú e-knižku zadarmo: Cvičenie doma - Ako si vytvoriť domáce fitko a dosahovať svoje ciele. Zobraziť viac
Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Ako sa zapotiť viac za menej času?

19. 04. 2021
ikonka
Keď je vaším cieľom dostať sa do lepšej formy, tak pomáha, ak využívate tie najefektívnejšie tréningové metódy, ktoré fungujú rýchlo, píše Lisa Steuerová, ktorá prináša cennú radu pre tých, ktorých harmonogram neumožňuje dlhé tréningy.

Na základe vedeckých štúdií sa dá dopracovať k spôsobu cvičenia, ktorý vám pomôže spáliť najväčšie množstvo kalórií za čo najkratší čas. Odpoveďou v tomto smere sú cvičenie s lodnými lanami a angličáky, inak známe aj ako burpees.

Každý, kto tieto dve veci využíva vo svojich tréningoch, vie, že oba cviky sú náročné a budete pri nich musieť skutočne pracovať. Nie je teda prekvapením, že ich výskumy radia medzi tie najefektívnejšie cviky zamerané na výdaj energie.

Štúdia Ratamessa a kolektívu zverejnená ešte v roku 2014 v Žurnále sily a kondičného výskumu merala metabolickú odozvu tela na jednotlivé cviky, vrátane angličákov a cvičenia s lodnými lanami. U subjektov sa merali srdcový tep, dýchanie a konzumácie kyslíka. Každý cvik sa vykonával v troch sériách s dvojminútovými prestávkami medzi nimi.

Článok pokračuje pod reklamou

Výsledkom merania bolo, že najväčšia konzumácia kyslíka a pálenie kalórií boli zaznamenané u cvikov s lodným lanom, ktorých jedna séria trvala 30 sekúnd. Druhé pri výdaji energie skončili angličáky, ktorých cvičenci urobili v jednej sérii 10.

Ak si chcete vyskladať najefektívnejší tréning pre budovanie kondície s pálenie kalórií, tak ho vyskladajte okolo týchto dvoch cvikov. Ktorými cvikmi ho však doplniť, aby bol čo najefektívnejší?

Inými efektívnymi cvikmi v tomto smere boli podľa štúdie drepy, mŕtve ťahy, výpady vpred a kľuky s pohybom do strán. Optimálne je robiť ich s 10 opakovaniami v jednej sérii.

Ďalšia štúdia zverejnená v rovnakom žurnále potvrdila silu cvičenia s lodnými lanami aj u aktívnych cvičencov, ktorí s nimi cvičili 10 minút intervalovým spôsobom – 15 sekúnd cvičenia v maximálnej intenzite nasledovaných 45 sekundami oddychu. Len toto stačilo na to, aby sa zaistil vysoký výdaj energie a budovala veľmi efektívne kondícia.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist