Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

10 najlepších zdravých jedál na raňajky

14. 9. 2021
ikonka
Medzi rôznymi skupinami ľudí sa ostro debatuje, či sú raňajky najdôležitejším jedlom dňa. Podľa výskumov je dôležité mať dobre vybalansovaný jedálniček a jeho dôležitou súčasťou sú aj raňajky. Aké jedlá by boli pre ne ideálne?

Nie všetky raňajky sú kvalitné a zdravé. Ak si hneď ráno chcete čo najviac podporiť hladinu energie a redukovať následne chute do jedla, zlepšiť si stravu i zdravie, potom by ste mali vyberať z nasledujúcich zdravých pokrmov, na ktoré pre EatingWell poukázala odborníčka Sarah Anzlovarová:

1. Sladký zemiak s arašidovým maslom a nakrájané jablko – pečený sladký zemiak vám pridá zdravé sacharidy, ktoré ráno potrebujú najmä fyzicky aktívni ľudia. Sú aj bohaté na vitamín A, vlákninu a iné dôležité živiny. Arašidové maslo pridá zdravé tuky a a bielkoviny, jablko ďalšiu dávku vlákniny.

2. Ovsené vločky s chia semiačkami a bobuľovitým ovocím – spravíte si ich večer a ráno máte rýchle a zdravé raňajky plné vlákniny, vitamínov a minerálov, ktoré vám posilnia zdravie i dodajú dlho trvajúcu energiu.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Misa šošovice – nejde o typické jedlo pre raňajky, ale šošovica môže byť základom kvalitného raňajkového pokrmu, pretože obsahuje bielkoviny, vitamíny, minerály a antioxidanty. Je všestranná, ľahko sa varí a poskytne vám energiu trvajúcu až do obeda. Doplniť ju môžete vajcami a zeleninou.

4. Quinoa – môže nahradiť ovsené vločky vo vašich raňajkách. Poskytne vám veľa vlákniny, železa a bielkovín, vďaka čomu budete dlhšie sýti. Je všestranná a je vhodné doplniť u ovocím s obsahom vitamínu C, aby sa podporila absorpcia železa. Doplniť môžete aj orechy.

5. Ovsené vločky so zeleninou – ovsené vločky sa typicky pripravujú na sladko, ale dajú sa kombinovať aj kombinovaním so zeleninou, vďaka čomu si podporíte aj denný príjem zeleniny. Hodia sa k nej sladké zemiaky, reďkovka či špenát. Doplniť môžete aj bielkoviny vajcami alebo syrom.

6. Smoothie z kefíru – ak sa ponáhľate, miešaný nápoj môže byť vítaný. Kefír vám pritom poskytne bielkoviny a vápnik ako mlieko, no obsahuje aj zdravé probiotiká. Skombinujte ho s ovocím a ľanovými semiačkami ako zdrojom zdravých tukov, aby ste mali pekne vybalansované raňajky.

7. Avokádový toast – zvoľte si celozrnné pečivo a spojte ho so zdrojom bielkovín a zdravých tukov, ako je avokádo. Ďalšie bielkoviny môžete získať pridaním dvoch vajec alebo plátkom údeného lososa.

8. Tofu omeleta – ak si nemôžete urobiť klasickú omeletu z vajec, nemusíte smútiť. Urobte si ju z tofu, ktoré na panvici skombinujete s obľúbenou zeleninou, bylinkami a korením. Skonzumovať ju môžete s celozrnným toastom a maslom z nejakého druhu orechu alebo avokádom, aby ste dostali raňajky, ktoré vás nasýtia.

9. Grécky jogurt s ovocím – ďalšie raňajky pre rušné ráno. Vytiahnite si grécky jogurt a zmiešajte ho s obľúbeným druhom ovocia. Navrch ešte nasypte nasekané orechy, aby ste získali ďalšie bielkoviny a aj zdravé tuky.

10. Celozrnné palacinky s ovocím a orechmi – palacinky či wafle z celozrnnej múky alebo ovsených vločiek môžu byť skvelou alternatívou k bežným palacinkám. Lepšie vás však nasýtia a dodajú vám kvalitnejšiu energiu. Namiesto sirupu si naň potom dajte grécky jogurt s orechmi a ovocím a získate vyvážené raňajky.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist