InstagramFacebookYoutube
Výživa

10 najlepších zdravých jedál na raňajky

14. 9. 2021
10 najlepších zdravých jedál na raňajky
Medzi rôznymi skupinami ľudí sa ostro debatuje, či sú raňajky najdôležitejším jedlom dňa. Podľa výskumov je dôležité mať dobre vybalansovaný jedálniček a jeho dôležitou súčasťou sú aj raňajky. Aké jedlá by boli pre ne ideálne?

Nie všetky raňajky sú kvalitné a zdravé. Ak si hneď ráno chcete čo najviac podporiť hladinu energie a redukovať následne chute do jedla, zlepšiť si stravu i zdravie, potom by ste mali vyberať z nasledujúcich zdravých pokrmov, na ktoré pre EatingWell poukázala odborníčka Sarah Anzlovarová:

1. Sladký zemiak s arašidovým maslom a nakrájané jablko – pečený sladký zemiak vám pridá zdravé sacharidy, ktoré ráno potrebujú najmä fyzicky aktívni ľudia. Sú aj bohaté na vitamín A, vlákninu a iné dôležité živiny. Arašidové maslo pridá zdravé tuky a a bielkoviny, jablko ďalšiu dávku vlákniny.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Ovsené vločky s chia semiačkami a bobuľovitým ovocím – spravíte si ich večer a ráno máte rýchle a zdravé raňajky plné vlákniny, vitamínov a minerálov, ktoré vám posilnia zdravie i dodajú dlho trvajúcu energiu.

3. Misa šošovice – nejde o typické jedlo pre raňajky, ale šošovica môže byť základom kvalitného raňajkového pokrmu, pretože obsahuje bielkoviny, vitamíny, minerály a antioxidanty. Je všestranná, ľahko sa varí a poskytne vám energiu trvajúcu až do obeda. Doplniť ju môžete vajcami a zeleninou.

4. Quinoa – môže nahradiť ovsené vločky vo vašich raňajkách. Poskytne vám veľa vlákniny, železa a bielkovín, vďaka čomu budete dlhšie sýti. Je všestranná a je vhodné doplniť u ovocím s obsahom vitamínu C, aby sa podporila absorpcia železa. Doplniť môžete aj orechy.

5. Ovsené vločky so zeleninou – ovsené vločky sa typicky pripravujú na sladko, ale dajú sa kombinovať aj kombinovaním so zeleninou, vďaka čomu si podporíte aj denný príjem zeleniny. Hodia sa k nej sladké zemiaky, reďkovka či špenát. Doplniť môžete aj bielkoviny vajcami alebo syrom.

6. Smoothie z kefíru – ak sa ponáhľate, miešaný nápoj môže byť vítaný. Kefír vám pritom poskytne bielkoviny a vápnik ako mlieko, no obsahuje aj zdravé probiotiká. Skombinujte ho s ovocím a ľanovými semiačkami ako zdrojom zdravých tukov, aby ste mali pekne vybalansované raňajky.

7. Avokádový toast – zvoľte si celozrnné pečivo a spojte ho so zdrojom bielkovín a zdravých tukov, ako je avokádo. Ďalšie bielkoviny môžete získať pridaním dvoch vajec alebo plátkom údeného lososa.

8. Tofu omeleta – ak si nemôžete urobiť klasickú omeletu z vajec, nemusíte smútiť. Urobte si ju z tofu, ktoré na panvici skombinujete s obľúbenou zeleninou, bylinkami a korením. Skonzumovať ju môžete s celozrnným toastom a maslom z nejakého druhu orechu alebo avokádom, aby ste dostali raňajky, ktoré vás nasýtia.

9. Grécky jogurt s ovocím – ďalšie raňajky pre rušné ráno. Vytiahnite si grécky jogurt a zmiešajte ho s obľúbeným druhom ovocia. Navrch ešte nasypte nasekané orechy, aby ste získali ďalšie bielkoviny a aj zdravé tuky.

10. Celozrnné palacinky s ovocím a orechmi – palacinky či wafle z celozrnnej múky alebo ovsených vločiek môžu byť skvelou alternatívou k bežným palacinkám. Lepšie vás však nasýtia a dodajú vám kvalitnejšiu energiu. Namiesto sirupu si naň potom dajte grécky jogurt s orechmi a ovocím a získate vyvážené raňajky.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist