Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Čo sa stane, ak budete jesť proteínové tyčinky každý deň?

15. 9. 2021
ikonka
Zaneprázdnené životy volajú po jednoduchých riešeniach, vrátane toho, čo jedávame. Mnoho ľudí sa obracia na proteínové tyčinky s cieľom dodať si živiny a energiu. Čo však robia s naším telom, ak sa konzumujú každodenne?

Proteínové tyčinky sú populárnou voľbou na doplnenie bielkovín a kalórií u ľudí, ktorí nestíhajú využívať iné zdroje, prípadne na to nemajú priestor. Kritici však poukazujú na vysoký obsah cukrov, ktorý síce v núdzovom prípade neuškodí, no mohol by priniesť nepriaznivé vplyvy pri pravidelnej konzumácii.

Lidsay Tigarová z Eat Thias, Not That! sa pozrela na to, čo sa stane, ak by sme sa rozhodli proteínové tyčinky konzumovať pravidelne. Prišla k týmto záverom:

Dodajú nám potrebné množstvo bielkovín – proteínová tyčinka spĺňa to, čo proklamuje – dodá nám dávku bielkovín. Tie sú potrebné pre všetkých ľudí, no u aktívnych môže byť niekedy ťažké prijať potrebné množstvo. Preto sa volia proteínové nápoje alebo, keď to okolnosti vyžadujú, proteínové tyčinky.

Článok pokračuje pod reklamou


Pomôžu nám bojovať s hladom – ak nejete príliš dlho, klesne vám hladina krvného cukru a vy začnete pociťovať neodolateľný hlad. Preto je vhodné zjesť niečo, čo by tomu pomohlo zabrániť. A proteínové tyčinky to dokážu. Ak máte hekticky deň, pomôžu vám vyrovnať sa s ním lepšie. Bielkoviny vás pritom nasýtia na dlhšie obdobie.

Mohli by byť rozumnou voľbou po tréningu – po silovom tréningu potrebujete telu dodať bielkoviny pre regeneráciu a zároveň rýchle sacharidy, ktoré pomôžu doplniť vyčerpané glykogénové zásoby. A v tomto smere sú aj cukry v proteínovej tyčinky nakoniec vítané. Problémom to však môže byť vtedy, ak cvičíte s cieľom nie naberať hmotu, ale spaľovať tuky. O tom v ďalšom bode.

Mohli by viesť k priberaniu – proteínové tyčinky obsahujú typicky väčšie množstvo cukrov, čo sa prejaví aj na množstvo kalórií. A to môže viesť k priberaniu, najmä, ak cvičíte menej intenzívne, kratšie alebo vôbec. Ideálne by ste sa mali snažiť vybrať takú tyčinku, ktorá obsahuje 200 a menej kalórií. Ak vám ide len o bielkoviny, lepším zdrojom sú vysoko percentné srvátkové proteíny, ktoré obsahujú menej sacharidov.

Mohli by brániť v príjme kvalitných živín – existuje veľa druhov proteínových tyčiniek, pričom niektoré sú horšie ako iné. Preto je dôležité čítať zloženie a rozhodovať sa podľa obsahu bielkovín, vápnika, železa, vlákniny či vitamínov A a C. Dobrá tyčinka obsahuje aspoň 10 % denného príjmu každej uvedenej živiny. Zároveň však vyberať tie, ktoré obsahujú menej ako dva gramy nasýtených tukov a 15 gramov cukru. Dôležité je tiež pri bežných okolnostiach nekonzumovať viac ako jednu tyčinku denne, pretože nám to môže brániť v príjme zdrojov bielkovín a iných živín z kvalitných zdrojov. Tie by pritom mali byť v našej strave prioritou.

Proteínové tyčinky teda môžu byť užitočné, ak máte výnimočne hektický deň alebo ak sa snažíte budovať hrubú hmotu. V inom prípade by však ich každodenné konzumovanie nemuselo byť ideálne, pretože tu hrozí priberanie a zvyšovanie rizika deficitu niektorých živín, ktoré vám lepšie dodajú bežné jedlá bohaté na bielkoviny, čo by sa mohlo z dlhodobého hľadiska odraziť aj na zdraví.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist