InstagramFacebookYoutube
Výživa

5 jedál, ktoré musíte jedávať, keď budujete svaly

16. novembra 2021
5 jedál, ktoré musíte jedávať, keď budujete svaly
Keď cvičíte s cieľom vybudovať viac svalovej hmoty, musíte okrem tréningu venovať pozornosť aj strave, v ktorej musíte mať dostatok kalórií a vhodný pomer živín. Tiež musíte klásť dôraz na tie správne jedlá. A v tomto článku poukážeme na tie, ktoré by vo vašom jedálničku určite nemali chýbať.

Nájdeme veľa skvelých zdrojov živín potrebných pre budovanie svalovej hmoty, no tieto patria medzi tie najlepšie:

1. Kuracie mäso
Skvelý zdroj bielkovín, ktorý navyše neobsahuje toľko tuku, a tak sa hodí do vašej prípravy, ak chcete obmedziť ukladanie podkožného tuku alebo dokonca aj do „rysovačky“, keď už budete mať svalové objemy, ktoré splnia vaše očakávania. Na 100 gramov kuracích pŕs získate cez 30 gramov bielkovín.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Netučná hovädzina
Toto červené mäso obsahuje na 100 gramov asi 21 gramov bielkovín, čo je stále veľmi slušná dávka. Treba si však vyberať netučné druhy hovädziny, aby ste znížili príjem nezdravých tukov. Výhodou červeného mäsa je aj to, že obsahuje železo, zinok a vitamín B12, ktoré sú pri budovaní svalov tiež prínosné.

3. Ryby
Obsahujú viac tukov, ako kuracie prsia, ale tentoraz ide o zdravé tuky (mononenasýtené a omega-3 mastné kyseliny), ktoré vám dodajú energiu, posilnia zdravie a pomôžu aj vašim kĺbom. A obsah bielkovín je výborný – napríklad 100-gramový losos ich typicky obsahuje okolo 25 gramov.

4. Vajcia
Mnoho ľudí jedáva len bielka, ale je dôležité jesť ich celé, pretože žĺtka obsahujú veľa bielkovín, vitamínov a minerálov. Jedno celé, stredne veľké vajce obsahuje okolo 6 gramov kvalitných bielkovín. Nečudo, že sú obľúbenou voľbou na raňajky.

5. Mandle
Medzi najlepšie rastlinné zdroje bielkovín patria orechy. Z nich vám pomôžu budovať svaly najmä mandle, ktoré okrem 8 gramov bielkovín na štvrť šálky obsahujú aj veľké množstvo horčíka, ktorý pomáha vášmu telu efektívnejšie zužitkovať bielkoviny na svalový rast. Zdravé tuky posilnia váš imunitný systém a dodajú vám energiu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist