InstagramFacebookYoutube
Tréning

Výpady – týchto päť prínosov pre vás majú

16. decembra 2021
Výpady – týchto päť prínosov pre vás majú
Drepy sú považované za kráľa cvikov na nohy. V tesnom závese za nimi by sa mali objavovať výpady. Ak ich vykonávate korektne, sú efektívnym cvikom, ktorý vám pomôže ku kvalitnému rozvoju nôh. Ich prínosy tým však nekončia.

Výpady sú skvelé pre budovanie sily a hmoty u hamstringov či lýtok. Ich výhodou, ktorá ich vykonávanie o trochu komplikuje, je aj to, že sa vykonávajú vždy jednou nohou naraz, čo prispieva k balansu, symetrii i mobilite. Toto všetko z nich môžete získať:

1. Podporujú svalový rast
Na jednej nohe bude spočívať viac hmotnosti ako pri „obojnožných“ cvikoch, ako sú drepy. Zároveň sa ukázalo, že cviky využívajúce len jednu končatinu vedú k lepšej svalovej kontrakcii. To všetko je vítané, keď si človek chce budovať svalovú hmotu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zlepšujú balans a koordináciu
Ako už sme písali, vykonávajú sa jednou nohou naraz – jednou vykročíte vpred a druhá zostáva vzadu. Táto potreba pre stabilitu kĺbov spôsobuje nárast náročnosti cviku, jeho požiadavky na svaly a nervový systém. Tým postupne zlepšujete svoju rovnováhu, čo je prínos, ktorý uplatníte nie len pri iných cvikoch, ale aj v športe a bežnom živote.

3. Zefektívňujú aktiváciu sedacích svalov
Výpady dokážu lepšie aktivovať svalovú skupinu, ktorá je často slabinou cvičencov – sedacie svaly. Tie v modernom živote ochabujú, pretože dlho sedíme. A u takých ľudí význam ich precvičovania rastie. A výpadmi ich precvičíte. Vďaka tomu budete mať silnejší zadok, čo sa prejaví lepšou športovou výkonnosťou či redukovanou bolesťou krížov.

4. Budujú lepšiu svalovú symetriu
Keďže pri cviku striedate pri vykonávaní strany, nepomáhate tej slabšej silnejšou. Tá slabšia strana tak má väčšiu príležitosť dobehnúť silnejšiu, čím v konečnom dôsledku budujete lepšiu silovú i svalovú symetriu vášho tela.

5. Znižujú riziko zranení
Výpady zraneniam nepredchádzajú, ale posilňujú svaly pri citlivých oblastiach na poranenia, ako sú členky, kolená a bedrá, ktoré sa tak stanú odolnejšími. Zároveň výpady zlepšujú koordináciu, čím znižujú pravdepodobnosť pádu a v jeho prípade zvyšujú pravdepodobnosť jeho bezpečnejšieho zvládnutia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist