InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Akými efektívnymi spôsobmi si môžete urýchliť chudnutie?

24. 4. 2022
Akými efektívnymi spôsobmi si môžete urýchliť chudnutie?
Spomalilo sa vám chudnutie? Nie je to koniec sveta. Existujú efektívne spôsoby, akými so ho môžete znovu zrýchliť. Na šesť takých poukázala aj kanadská expertka Shannon Clarková pre renomovaný portál bodybuilding.com

Ak už ste unavení z bojov s nadbytočnými kilogramami a netrpezlivo čakáte na výsledky vašej snahy, pokúste sa zamyslieť nad nasledujúcimi spôsobmi, ktoré by vám mohli pomôcť:

Rovnaké kalórie, ale inak načasované

Základom pri chudnutí je prijať menej kalórií, ako ich zo seba vydáte. Starým prístupom je jesť menšie jedlá viackrát za deň. V súčasnosti sa však teší popularite prístup, kedy rovnaké množstvo kalórií prijmete počas 4 až 8 hodín. Tento prístup sa nazýva prerušovaná hladovka a núti telo využívať energiu uloženú v tukových zásobách počas obdobia nejedenia. Nie je to prístup, ktorý sadne každému, ale môže sadnúť napríklad vám.

Článok pokračuje pod reklamou


Cyklovanie sacharidov

Nízkosacharidové diéty sú populárne pri chudnutí, no môžu spôsobiť, že bude trpieť váš tréning. Lepšou alternatívou tak môže byť cyklovanie sacharidov, pri ktorom v dva dni v týždni máte normálny príjem sacharidov a v ostatné dni o polovicu nižší. V dni s vyšším príjmom by ste mali mať najnáročnejšie tréningy.

Zvýšená „hustota“ tréningu

Môžete chudnúť jednoducho aj tak, ak budete robiť jednoduché silové tréningy typu 5x5 a k tomu pridáte pár kardio tréningov týždenne. Ak však chcete chudnúť rýchlejšie, mali by ste zvýšiť zhustenie tréningu tak, že budete spájať cviky do zložených sérií, využijete prestávky medzi sériami na prácu na mobilite alebo budete aj posilňovanie robiť pomocou vysoko intenzívneho intervalového tréningu.

Kombinovanie kardio tréningov

Je na chudnutie lepšie dlhšie kardio v miernej intenzite alebo krátke intervalové kardio vo vysokej intenzite? Oba druhy majú svoj význam, a preto by ste sa im mali venovať obom. Alebo môžete rovno oba spôsoby cvičenia spojiť do jednej tréningovej jednotky. Urobte 5-6 intervalov a potom si dajte dodatočných 20-30 minút kardia v miernej intenzite.

Posilňovanie celého tela

Aspoň raz týždenne by ste sa mali počas chudnutia venovať posilňovaciemu tréningu celého tela, ktorý vám efektívnejšie podporí metabolizmus. Okrem toho urobte ešte aj jeden tréning dolnej časti tela a jeden tréning hornej časti tela, aby ste mohli venovať jednotlivým svalom viac pozornosti.

Zameranie sa na viac ako len spaľovače tukov

Pre mnohých ľudí je synonymom chudnutia spaľovač tukov. Určite vám tento suplement môže pomôcť, ale vašu pozornosť si zaslúžia aj iné doplnky výživy. Najmä ide o proteín, ktorý vám v globále pomôže ušetriť kalórie. Ďalším je rybí olej, ktorý pomáha odbúravať tukové zásoby a udržovať svalovú hmotu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist