InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

5 jednoduchých nutričných tipov pre chudnutie

Autorka: Lucka  /   23. 4. 2022
5 jednoduchých nutričných tipov pre chudnutie
Vo svete existuje veľa diét a veľa pravidiel, ktoré treba dodržovať. Niektoré však chudnutie komplikujú. Lauren Jacobsenová prináša päť jednoduchých zásad, ktoré vám chudnutie po nutričnej stránke zefektívnia.

Týchto päť účinných tipov je skvelých, pretože je relatívne jednoduché ich dodržiavať:

1. Jedzte viac bez váženia – mnoho ľudí došlo k úspechu pri chudnutí tým, že si poctivo vážili a zapisovali všetko, čo jedli. Tento prístup však väčšine ľudí nesedí a mnohých natoľko frustruje, že prídu o chuť v procese pokračovať. Namiesto merania sa zamerajte na vizuálne triky – napríklad, jeden balík hracích kariet sa rovná jednej porcii bielkovín, jeden rúž je jedna porcia tukov, tenisová loptička porcia sacharidov, ako je hnedá ryža. Iné riešenie? Využívajte nádobky na jedlo. Prvýkrát si porcie zvážte a následne si zaznamenajte, koľko miesta asi v nádobkách zabrali. Nabudúce sa budete orientovať podľa toho.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Kupujte lepšie jedlá – ak si budete kupovať len zdravé jedlá, ktoré vám pomôžu s chudnutím, potom vo svojej strave nebudete mať veľký priestor na prešľapy. Ak doma nebudete mať spracované jedlá plné sodíka a cukrov, potom ich nebudete môcť skonzumovať. Je to jednoduché. Kupujte viac ovocia, zeleniny, mäsa, rýb, vajec, kvalitné oleje, hnedú ryžu, ovsené vložky, orechy a podobne.

3. Jedzte viac bez zvýšenia počtu kalórií – sú jedlá, ktoré majú veľký objem, ale neobsahujú veľa kalórií. Také porcie, čo potešia oči i zasýtia. Ide o druhy ovocia a zeleniny s vysokým obsahom vody, ako sú šaláty, brokolica, jablká. Obsahujú veľa vlákniny, ktorá spomaľuje trávenie a udržiava stabilnú hladinu cukru.

4. Zbavte sa prázdnych kalórií – najhorším nepriateľom pri chudnutí sú prázdne kalórie. Nič okrem nadbytočného podkožného tuku nám nedávajú. Pochádzajú najmä zo spracovaných jedál bohatých na cukor, bielu múku a zlé tuky. Energia z nich je krátkodobá a pohne krvným cukrom tak, že čoskoro budete cítiť ešte väčší hlad.

5. Zmeňte svoje makroživiny – zmeňte podiel makrožvín vo vašej strave. Ak chcete chudnúť, platí, že chcete znížiť príjem sacharidov a zvýšiť príjem bielkovín. Netreba sa báť ani tukov z dobrých zdrojov – pomáhajú vás nasýtiť a zlepšiť absorpciu niektorých živín. Zvážte diétu, pri ktorej 40 % kalórií pochádza z bielkovín, 30 % zo sacharidov a 30 % z tukov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist