InstagramFacebookYoutube
Tréning

Cvičenie vonku: 10 cvikov, na ktoré nepotrebujete žiadne náčinie

25. 4. 2022
Cvičenie vonku: 10 cvikov, na ktoré nepotrebujete žiadne náčinie
Keď je vonku pekne, mohli by ste to využiť aj na cvičenie vonku. Má v sebe štipku romantiky a zároveň sa nič nevyrovná cvičeniu na čerstvom vzduchu. Skrýva v sebe aj viac výhod, pre ktoré vám prinášame prehľad cvikov, ktoré si vonku môžete užiť.

Vonku zvyčajne nemáte problém s obmedzeným priestorom na cvičenie, tréning vám typicky v relatívnom vnímaní ubieha rýchlejšie a viac si ho užívate. Pomáha vášmu duševnému zdraviu a pritom vás nelimituje v tom, že môžete budovať svaly, silu či kondíciu.

Ak hľadáte cviky, ktoré by ste vonku mohli robiť bez toho, aby ste si tam museli ťahať činky alebo iné náčinie, už hľadať nemusíte. Tu je 10 tých najlepších:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Drepy – čo viac k tomu dodať? Tento cvik pozná každý a robia ho už aj deti. Precvičíte ním spodnú časť tela a svaly stredu tela.

2. Drepy z lavičky – posaďte sa na lavičku, predpažte ruky a postavte sa. Následne si znova sadnite a opakujte. Je to iný spôsob, ako si stimulovať nohy, ako aj sedacie a brušné svaly.

3. Tricepsové kľuky – treba si nájsť lavičku, schody, zabradlie alebo niečo podobné, ale inak na tento cvik nepotrebujete nič a efektívne precvičíte tricepsy a ramená.

4. Výpady v chôdzi – vybudujete si nimi obe strany stehien, precvičíte aj zadok s lýtkami, pričom pomôžete aj svoje mobilite a funkčnej výkonnosti.

Pozri aj: Letný tréning celého tela, ktorý môžete robiť aj vonku

5. Kľuky s vyloženými nohami – precvičíte nimi hrudník, tricepsy, ramená a stred tela. Vyloženie nôh na lavičku alebo schody vám pomôže zvýšiť ich náročnosť a zamerať sa viac na hornú časť hrudníka.

6. Výskoky na lavičku – buduje silu a kondíciu, pretože je to výbušný cvik, ktorý využíva svaly nôh, bedier, zadku a stredu dela.

7. Tlaky na ramená – ide o náročný cvik, pri ktorom si nohy musíte o niečo oprieť, aby ste mali hlavu dole akoby ste chceli robiť stojku na rukách. Následne sa spúšťate rukami dole a hore. Je to skvelé na rozvoj sily ramien.

8. Drepy s výskokom do strany – dodaním plyometrického elementu k drepom získate skvelý cvik na rozvoj sily a hmoty svalov nôh, ale precvičíte aj svoju výbušnosť a kondíciu.

9. Plank Jacks – skvelý cvik na budovanie kondície a podporovanie chudnutia. Dajte sa do pozície dosky (plank) a ruky majte tak, akoby ste chcelo robiť kľuky (nebuďte na predlaktí). Teraz k tomu pripojte pohyb nôh – poskočte nimi do strán a potom sa vráťte do počiatočnej pozície. To je jedno opakovanie.

10. Zhyby – na precvičenie chrbta nie je lepší cvik, pokiaľ ide o silu a hmotu, ako zhyby. Vonku však budete potrebovať vyhľadať alternatívu hrazdy. Môže ňou byť sušiak na oblečenie, pevný plot, brána, preliezka či vhodný konár stromu.

Pozri aj: Prečo by ste mali cvičiť vonku?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist