InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Prečo môže cvičenie spôsobiť, že priberáte? A čo to ešte spôsobí?

25. júna 2022
Prečo môže cvičenie spôsobiť, že priberáte? A čo to ešte spôsobí?
Vážite viac ako včera? Možno si myslíte, že za to môže to veľké jedlo, čo ste včera zjedli. Môže tomu tak byť, ale nemusí. Okrem bežnej fluktuácie hmotnosti totiž môžete pribrať aj z cvičenia. Je to však len jeden z dôvodov nečakaného priberania. Prinášame vám ich šesť.

Je normálne, že vám hmotnosť kolíše. Pokiaľ sme nažive, v našom tele sa neustále dejú výmeny látok, ktoré spôsobujú, že bez toho, aby bolo na vine prejedanie, priberieme doslova zo dňa na deň. Čoho sa dopúšťate? Čo za tým stojí?

Jete jedlá bohaté na sodík a vodu

Prijímanie slaných jedál môže spôsobiť, že sa vo vašom tele bude udržovať viac tekutín, aby sa udržal podiel sodíka v krvi na určitej úrovni. To spôsobuje dočasný nárast hmotnosti. Jedenie zdravých jedál zase so sebou prináša aj vyšší príjem vody, ktorá môže na kratší moment váhu tiež zvýšiť. Keď ju však telo spracuje, všetko sa pomerne rýchlo vráti do normálu.

Článok pokračuje pod reklamou


Máte menštruáciu

Ešte predtým, ako budete pri pohľade na váhu panikáriť, si uvedomte, že zmeny v hormónoch, ktoré sa dejú počas menštruačného cyklu, spôsobujú aj výkyvy vo vašej hmotnosti. Estrogén spôsobuje väčšie udržovanie vody v tele a progesterón je diuretikom. Preto sa týždeň pred menštruáciou a pár dní po jej začiatku môžete cítiť napuchnuto.

Nemáte dostatok vody

Nemali by ste vážiť menej, keď nemáte dostatok vody? Nie. Telo na jej nedostatok reaguje tak, že sa snaží čo najviac tekutín v tele udržať. To samozrejme vedie k tomu, že sa vám zvýši telesná hmotnosť. Ak budete piť dostatok vody, nebude mať telo dôvod na to, aby si toľko vody v tele udržovalo.

Cvičíte príliš veľa

Niekedy môže zvýšenie hmotnosti spôsobiť aj zmena tréningového programu alebo tvrdšie tréningy. Spôsobí to totiž poškodenia tkanív a zápal. Čo je pre budovanie svalov vítané, no spôsobuje to aj hromadenie vody v tele. Uistite sa, že trénujete tvrdo, ale aj rozumne, a medzi tréningami si nechajte dostatočný čas na regeneráciu.

Prijímate viac sacharidov ako zvyčajne

Sacharidy vo vašom tele udržujú na dočasnej báze aj vodu. Je to preto, lebo každú molekulu glykogénu, ktorý je konečným produktom trávenia sacharidov, sprevádza pri ukladanú v svaloch aj voda. Jeden gram glykogénu na seba naviaže až tri až štyri gramy vody.

Prehnali ste to s alkoholom

Alkohol je diuretikum, takže napomáha vzniku dehydratácie – podporuje odplavovanie tekutín z tela a ovplyvňuje homeostázu. To môže spôsobovať, že si telo začne vodu uchovávať v zásobách, takže sa vám môže dočasne zvýšiť vaša hmotnosť.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist