InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Ako vplýva fyzická aktivita na spánok?

16. októbra 2022
Ako vplýva fyzická aktivita na spánok?
Jedna z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť pre svoje telo, je udržať si fyzickú aktivitu. Má svoje prínosy pre fyzické i duševné zdravie. Ako však vplýva na spánok?

Pravidelná fyzická aktivita buduje silu, zlepšuje pružnosť svalov, pomáha s kĺbmi a redukuje riziká ochorení. Okrem toho nás zbavuje stresu, obáv, nervozity, zlepšuje náladu a zvyšuje sebavedomie.

Či už sa rozhodnete pre nejaký šport, kardiovaskulárny tréning alebo cvičenie s činkami, pomôžete svojmu telu. Tomu významne pomôže aj kvalitný spánok. Mnohí pritom veria, že pravidelná fyzická aktivita vedie k lepšiemu spánku. Je tomu tak aj v skutočnosti?

Článok pokračuje pod reklamou


Cvičenie podľa výskumov zlepšuje podiel spánku v pomalých vlnách, ktoré majú regeneračný účinok na naše telo i mozog. Cvičenie nás tiež zbavuje stresu a pomáha stabilizovať naše emócie. Oboje zohráva dôležitú časť pri našej prirodzenej príprave na spánok.

Fyzická aktivita tak má na spánok pozitívny vplyv. Skracuje čas potrebný za zaspatie a pomáha nám tiež spávať dlhšie. Nepriamo tiež redukuje pravdepodobnosť obezity, s ktorou sa spája napríklad aj spánkové apnoe.

Nemôže však tento pozitívny vplyv znegovať nevhodný čas tréningu? Pravdou je, že veľmi nezáleží na tom, kedy sa budete venovať fyzickej aktivite. Jednoducho si vyberte čas, ktorý vám vyhovuje. Samozrejme, aj to má svoje hranice.

Aj večerné tréningy sú v poriadku, ak ich nemáte hneď pred odchodom do postele. Snažte sa teda koniec aktivity naplánovať tak, aby vás od vstupu do postele delila minimálne hodina. Inak budete môcť mať problém so zaspávaním, pretože budú endorfíny udržovať aktivitu vo vašom mozgu a ťažšie sa uvoľnite.

Ak sa rozhodnete vylepšiť si svoj spánok pravidelnou fyzickou aktivitou, môže vás potešiť, že pozitívny vplyv pocítite v podstate okamžite.

Podľa expertov je pre zachovanie dobrého fyzického a duševného zdravie venovať sa fyzickej aktivite (bez ohľadu na druh) v miernej intenzite aspoň 30 minút každý deň. To je dostačujúce aj na to, aby sa vám zlepšila kvalita spánku.

Mimochodom, keď si zlepšíte spánok, zlepšite si aj svoju fyzickú výkonnosť. Ak ste totiž nevyspatí, nemáte toľko energie, sily, vôle.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist