InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Zimná hibernácia: 7 spôsobov, ako ju poraziť

11. decembra 2022
Zimná hibernácia: 7 spôsobov, ako ju poraziť
Starostlivosť o seba je dôležitá počas celého roka. V čase, keď mnoho ľudí povoľuje a prechádza na zimnú hibernáciu, je ešte dôležitejšia. Udržte sa na správnej ceste pomocou osvedčených rád.

Zima poskytuje menej príležitostí na pohyb, viac príležitosti na povaľovanie sa pred televíziou. S príchodom sviatkov prichádza aj obdobie spoločenských návštev a prejedania sa. Ak nechcete uškodiť svojmu životnému štýlu, držte sa nasledujúcich siedmich stratégií.

Zabookujte si tréning

Keď si naplánujete všetko ostatné, je ťažké nájsť čas na cvičenie. Aby ste si udržali sústavnosť vo svojej fitness rutine, plánujte si ju ako prvú. Zaraďte si do svojho kalendára časový priestor pre tréningy a až potom plánujte okolo neho všetko ostatné.

Článok pokračuje pod reklamou


Nebojte sa slnka

Vždy budeme potrebovať slnečné žiarenie bez ohľadu na to, či je leto alebo zima. Naše telo potrebuje vitamín D zo slnečného žiarenia, aby sme mali silné kostí a pevné zdravie, ale dávka slnečného žiarenia dopoludnia udrží v poriadku naše interné hodiny. Stačí sa poprechádzať 10-20 minút.

Nezabudnite na hydratáciu

Možno nebudete takí smädní ako počas leta, ale vaše telo potrebuje aj v zime dostatok tekutín na to, aby fungovalo optimálne. Dajte si za cieľ prijímať minimálne 2 až 3 litre vody denne. Budete mať viac energie a bude vám menej chutiť jesť.

Užívajte si zábavu

Nenechajte, aby vám obavy z toho, že upustite od svojho cieľa, zabránili od toho, aby ste boli počas sviatkov spoločenskí a neužívali si ich. Izolácie môže viesť k depresii a tá k poruchám spánku a priberaniu. Ostatní ľudia vás dokážu nabudiť.

Vráťte sa ku koreňom

Je normálne, že vám počas sviatkov a chladných dní budú chutiť rôzne kalorické dobroty, no tým nám telo len pripomína zmenu ročných období. A preto by sme mali prejsť na zdravšie alternatívy, ktoré sú telu prirodzené, menovite koreňovú zeleninu, ako je mrkva, petržlen, cvikla či zemiaky.

Nespávajte cez deň

Možno vás láka ľahnúť si na gauč, prikryť sa dekou a podriemať si na hodinu či dve. Odolajte však tomu lákaniu, lebo potom sa budete cítiť grogy a rozhodíte svoj spánkový rytmus, čo bude mať neblahý vplyv na vašu energiu a mentálne zdravie. Ak ste unavení, radšej choďte večer skôr spať. Skúste sa rozhýbať, možno ste v skutočnosti neboli unavení, ale skôr unudení.

Uvoľnite sa

Ak budete dodržiavať ostatné tipy, mali by ste byť na dobrej ceste za tým, aby ste si zimným obdobím prešli bez väčšej ujmy. Preto sa počas sviatkov nestresujte a užívajte si ich. Uvoľniť vám pomôžu obľúbené filmy, ale aj meditácia v tichu, dychové cvičenia či pobyt v prírode. Meditácii pritom nemusíte venovať viac ako 10-20 minút.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2023 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist