Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 30. 07. 2019

Sú návykové a nezdravé. Ktorým jedlám sa strániť?

ikonka
Poznáte to – poviete si, že si dáte z tej dobrôtky len trošku. A prvé, čo potom nasleduje je, že po nej túžite stále viac a viac. Existuje niekoľko nezdravých jedál, ktorých sa neviete nasýtiť a výsledkom toho je prejedenie. Dnes si takéto návykové jedlá, ktorým je najlepšie sa vyhnúť, predstavíme.

Čipsy

Čipsy sú bohaté na soľ a tuk. Keď ich konzumujeme, stimuluje sa centrum potešenia v našom mozgu. Nakoniec ho preťažíme a výsledkom je, že chceme konzumovať stále viac a viac. Dokonca aj „zdravé“ alternatívy sú bohaté na tuk, a preto je najlepšie vyhýbať sa im úplne.

Hranolky

Je ťažké zjesť len pár zemiakových hranoliek. Sú veľmi obľúbené, ľahko dostupné a nezdravé. Prečo ale neodoláme, keď ich len okoštujeme? Obsahujú totiž zmes solí, ktorá zvyšuje citlivosť na dopamín, ktorý kontroluje centrum potešenia v mozgu. Je to podobný princíp ako pri drogovej závislosti.

Článok pokračuje pod reklamou


Biele pečivo

Akékoľvek spracované sacharidy s vysokým glykemickým indexom nám spôsobujú chúťky a ťažké ich prestať jesť. Skvelým príkladom je biele pečivo. Vedci dokázali, že ľudia, ktorí uprednostnili nutrične bohatšie alternatívy s nízkym glykemickým indexom, sa menej pravdepodobne prejedali. Príkladom je celozrnné pečivo.

Spracované mäsové výrobky

Šunka, saláma, klobásky, párky, slanina... Kto by ich nemal rád? Napríklad naše telo. Obsahujú veľa soli a tiež mnoho konzervačných látok a tuku. Ak už túžite po mäsovom výrobku, tak zvoľte nespracované chudé kuracie či hovädzie mäso.

Kekse

Rôzne keksíky sú akoby diablovou prácou. Stiahnete po jednom a už musíte zjesť celé balenie. A i potom na ne máte chuť. Prečo tomu tak je? Veľa keksov, či už plnených alebo nie, obsahuje vysokofruktózový kukuričný sirup, ktorý sa prejavuje podobne ako drogy – dáte si len trochu a túžite po tom ešte viac. Navyše, kekse nemajú pozitívnu nutričnú hodnotu.

Zmrzlina

Zmrzlina je plná tuku, kalórií, cukru a často aj návykového vysokofruktózového kukuričného sirupu. Na jednom kopčeku zmrzliny by nebolo nič zlé, no len málokto si v obchode kúpi nanukovú tortu a naservíruje si len jeden kopček. Ak už chcete zmrzlinu, tak vyberajte nízkotučné tvarohové či jogurtové alternatívy.

Článok bol pôvodne vydaný: 11.02.2014.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist