Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Výživa 30. 07. 2019

Sú návykové a nezdravé. Ktorým jedlám sa strániť?

ikonka
Poznáte to – poviete si, že si dáte z tej dobrôtky len trošku. A prvé, čo potom nasleduje je, že po nej túžite stále viac a viac. Existuje niekoľko nezdravých jedál, ktorých sa neviete nasýtiť a výsledkom toho je prejedenie. Dnes si takéto návykové jedlá, ktorým je najlepšie sa vyhnúť, predstavíme.

Čipsy

Čipsy sú bohaté na soľ a tuk. Keď ich konzumujeme, stimuluje sa centrum potešenia v našom mozgu. Nakoniec ho preťažíme a výsledkom je, že chceme konzumovať stále viac a viac. Dokonca aj „zdravé“ alternatívy sú bohaté na tuk, a preto je najlepšie vyhýbať sa im úplne.

Hranolky

Je ťažké zjesť len pár zemiakových hranoliek. Sú veľmi obľúbené, ľahko dostupné a nezdravé. Prečo ale neodoláme, keď ich len okoštujeme? Obsahujú totiž zmes solí, ktorá zvyšuje citlivosť na dopamín, ktorý kontroluje centrum potešenia v mozgu. Je to podobný princíp ako pri drogovej závislosti.

Článok pokračuje pod reklamou


Biele pečivo

Akékoľvek spracované sacharidy s vysokým glykemickým indexom nám spôsobujú chúťky a ťažké ich prestať jesť. Skvelým príkladom je biele pečivo. Vedci dokázali, že ľudia, ktorí uprednostnili nutrične bohatšie alternatívy s nízkym glykemickým indexom, sa menej pravdepodobne prejedali. Príkladom je celozrnné pečivo.

Spracované mäsové výrobky

Šunka, saláma, klobásky, párky, slanina... Kto by ich nemal rád? Napríklad naše telo. Obsahujú veľa soli a tiež mnoho konzervačných látok a tuku. Ak už túžite po mäsovom výrobku, tak zvoľte nespracované chudé kuracie či hovädzie mäso.

Kekse

Rôzne keksíky sú akoby diablovou prácou. Stiahnete po jednom a už musíte zjesť celé balenie. A i potom na ne máte chuť. Prečo tomu tak je? Veľa keksov, či už plnených alebo nie, obsahuje vysokofruktózový kukuričný sirup, ktorý sa prejavuje podobne ako drogy – dáte si len trochu a túžite po tom ešte viac. Navyše, kekse nemajú pozitívnu nutričnú hodnotu.

Zmrzlina

Zmrzlina je plná tuku, kalórií, cukru a často aj návykového vysokofruktózového kukuričného sirupu. Na jednom kopčeku zmrzliny by nebolo nič zlé, no len málokto si v obchode kúpi nanukovú tortu a naservíruje si len jeden kopček. Ak už chcete zmrzlinu, tak vyberajte nízkotučné tvarohové či jogurtové alternatívy.

Článok bol pôvodne vydaný: 11.02.2014.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist