Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 21. 08. 2020

Tvaroh sa hodí pred spaním, no nie je len pre športovcov

ikonka
Tvaroh má v obľube veľa ľudí, ale svoju popularitu získal hlavne medzi kulturistami a športovcami. Je to veľmi dobrý zdroj pomalých bielkovín, ktorý sa často konzumuje pred spaním. Svojím zložením však má prínos pre výživu takmer každého človeka.

Tvaroh je mliečnym výrobkom, ktorý je obvykle tuhšej konzistencie a bielej farby. vytvára sa zrážaním kazeínu, jednej zo základných mliečnych bielkovín. Pre rôzny obsah tuku sa delí na plnotučný, nízkotučný alebo plne odtučnený.

Nutričný profil tvarohu

Svoje významné postavenie u aktívne žijúcich ľudí si tvaroh získal hlavne vďaka vysokému obsahu bielkovín a vápnika. Naopak, obsahuje minimum sacharidov. Obsah tuku závisí od jeho druhu, a preto aj kolíše jeho energetická hodnota. Odtučnený má pri 100 gramoch len 71 kalórií, tučný 180. Nasýtené tuky a cholesterol sú obsiahnuté minimálne. Obsahuje ale množstvo omega-3 a omega-6 mastných kyselín.

Okrem požehnaného množstva bielkovín však môžeme v tvarohu nájsť aj iné prospešné látky. Z vitamínov sú to predovšetkým B6 a B12, no nechýbajú ani A,C, D, E a K. Z minerálov obsahuje draslík, vápnik, meď, zinok, horčík, mangán, fosfor či selén. Nepoteší však, že obsahuje relatívne dosť sodíka.

Výhody konzumácie tvarohu

Nízkotučný tvaroh je vhodný aj pre tehotné ženy, ktoré majú tendenciu nadmerne priberať. Hodí sa aj starším ženám, pretože znižuje riziko osteoporózy. Tučný sa zase hodí pre ľudí s podvýživou. Celkovo má tvaroch schopnosť znižovať zlý cholesterol v krvi.

Tvaroh je potravina veľmi vhodná pre ľudí, ktorí sa snažia vybudovať svalovú hmotu. Stimuluje rastové hormóny a ide o zdroj pomalých bielkovín, ktoré sa vstrebávajú dlhšiu dobu, a preto je vhodný na konzumáciu pred spaním. V nízkotučnej verzii je vhodný aj do diéty zameranej na chudnutie. Dokonca potlačuje chuť do jedla.

Výhodou tvarohu je skutočnosť, že sa dá rôzne upravovať, a tak ho môžete jesť na slano i na sladko. Môžete ho jesť zvlášť alebo pridávať k iným jedlám, či vytvárať z neho rôzne krémy. Zo svojej nutričnej hodnoty výrazne nestratí ani pri tepelnej úprave.

Článok bol pôvodne vydaný 14.03.2014.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist