Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 20. 08. 2020

Cvičiť doma efektívne môžete aj s párom jednoručiek

ikonka
Ak chcete začať cvičiť, možno bude pre vás dobrým prvým krokom začať cvičiť v domácom prostredí. Nemusí vás však strašiť predstava zariaďovania domácej posilňovne. Na efektívne precvičenie vám postačí aj jeden pár jednoručných činiek.

Je to lacná alternatíva, jednoduchá a napriek tomu vás s trochou kreativity o nič veľké nepripraví. Môžete sa vďaka ním venovať posilňovaniu, kým ako kardio môžete využívať beh, bicykel či cviky, ktoré nepotrebujú žiadne náčinie.

Nájsť pár jednoručiek nie je problém. Ak chcete ušetriť, môžete využiť bazár. Postačí vám však napríklad aj pár z miestneho hypermarketu alebo si ich objednajte cez internet. Najlepšie sú tie, v ktorých sa kotúče dajú meniť tak, že si môžete upravovať hmotnosť. Časom do nich môžete dokupovať aj ťažšie kotúče.

Ich výhodou je, že nezaberajú veľa miesta a dá sa nimi robiť nespočetné množstvo cvikov. Nie sú ani drahé a sú pomerne dobre prenosné. Ak už s nimi chcete cvičiť, odporúčame tréning celého tela trikrát do týždňa alebo každý druhý deň.

To, že máte k dispozícii jednoručky, neznamená, že môžete ignorovať cviky s vlastnou váhou tela. Hrudník precvičíte výborne kľukami. Ale aj bez lavičky s jednoručkami sa dajú robiť tlaky i rozpažovania. Príkladom je cvik floor press.

Keď už sme začali spomínať konkrétne cviky, tak ich je veľa na každú partiu. Vymenujme si aspoň zopár:

Nohy – drepy s jednoručkami, výpady s jednoručkami, výpony s jednoručkami
Chrbát – rôzne variácie príťahov jednoručiek v predklone, mŕtve ťahy s jednoručkami
Hrudník – floor press, rozpažovanie, kľuky
Ramená – tlaky, upažovanie, predpažovanie, zapažovanie v predklone, krčenie ramien
Tricepsy – extenzie jednoručky za hlavou, kickback, tricepsové tlaky s jednoručkou, kľuky na úzko
Bicepsy – klasické bicepsové zdvihy, kladivové bicepsové zdvihy, koncentrovené bicepsové zdvihy

Najmenej ich nájdete na chrbát, v ktorého prípade by sa hodila ešte menšia investícia do hrazdy. Ak vám nebude vadiť trochu viac zabratého priestoru, užitočná bude aj lavička, na ktorej následne lepšie precvičíte hrudník, ale umožní vám robiť trebárs aj pullover na chrbát.

Článok bol pôvodne vydaný 08.09.2014.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist