Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 03. 02. 2015

Prečo voda podporuje chudnutie a koľko jej máte vypiť?

ikonka
Význam vody zdôrazňujeme na SlovakFitness.sk pomerne často a dnes v tom budeme pokračovať. Snažíte sa schudnúť? Tak potom nepodceňujte to, čo väčšina ľudí. Význam čistej vody pri chudnutí.

Voda z kohútika sa stane jednou z vašich najväčších zbraní v ceste za vysnívaným telom. Niekoľko štúdií dokázalo, že voda skutočne vplýva pozitívne aj na spaľovanie tukov. Teraz si vysvetlíme, prečo tomu tak vlastne je.

Vedci dokázali, že voda zvyšuje rýchlosť metabolizmu. Osoby, ktoré vypili pol litra vody, mali o desať minút neskôr zvýšený metabolizmus o 30 % a tento stav trval zhruba pol hodinu. Na základe toho vypočítali, že ak budete denne piť o 1,5 litra vody viac, spálite za rok 17 400 kalórií navyše. To predstavuje o niečo viac ako 2 kilogramy potenciálnej stratenej váhy.

Článok pokračuje pod reklamou


Mnoho ľudí bude argumentovať, že ide v prepočte na dni o veľmi malé množstvo kalórií. To je však zlý prístup. Aj detaily robia rozdiely a okrem toho, voda prináša aj ďalšie pozitívne vplyvy na chudnutie.

Pravidelné pitie vody pomáha zabraňovať dehydratácií a tým prispieva k lepšiemu fungovaniu tela, teda aj k efektívnejšiemu spaľovaniu tukov. Zároveň pomáha potláčať chuť do jedla a známy trik s pohárom vody pred jedlom spôsobuje, že prijmete z daného jedla o niekoľko desiatok kalórií menej. Ak to urobíte pri troch jedlách, môžete prijať o menej ako 150 až 200 kalórií denne. A to už sa počíta.

Koľko vody treba vypiť?

Ak chcete piť vodu s tým, aby vám pomohla schudnúť, mali by ste vypiť aspoň pol litra čistej vody pred raňajkami, obedom a večerou. Mnoho odborníkov odporúča, aby celkový príjem vody atakoval hranicu troch litrov.

Neveríte významu vody pri chudnutí?

Mnoho celebrít úspešne schudlo alebo sa udržuje vo forme vďaka zvýšenému príjmu tekutín. Netaja sa tým trebárs Victoria Beckham, Courtney Cox či Rhianna, ktoré si pomáhajú aj kokosovou vodou. Za všetko hovoria aj výskumy.

V jednom výskume z roku 2010 sa testoval jej vplyv u 48 mužov a žien vo veku 55 až 75 rokov s nadváhou alebo obezitou. Všetci z nich mali diétu s rovnakým príjmom kalórií. Potom boli rozdelené na dve skupiny, z ktorých jedna pila pollitra vody pred každým väčším jedlom. Výsledky?

Po troch mesiacoch schudli ľudia zo skupiny, ktorá mala piť viac vody, o 41 % viac ako subjekty z druhej skupiny. V absolútnych číslach to bolo sedem kilogramov oproti zhruba piatim. Presvedčení? Tak sa teraz choďte pekne napiť.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist