Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Suplementy 01. 07. 2020

Využite kreatín aj pri rysovačke

ikonka
Keď sa povie kreatín monohydrát, väčšina fitness nadšencov si tento doplnok výživy spojí s objemovou prípravou, naberaním sily a svalovej hmoty. Viete však, že sa dá využiť aj v období rysovačky, kedy podporuje spaľovanie tukov?

Pri kreatíne sa v období spaľovanie tukov nemusíte obávať toho, že by ste z neho pribrali. Ak by ste aj pozorovali nárast hmotnosti na váhe, to bude spôsobené jeho schopnosťou zadržiavať v bunkách vodu. Inak neobsahuje žiadne kalórie, sacharidy ani tuky.

Väčšinou sa po tréningu užíva aj s jednoduchými cukrami, ktoré v rysovačke môžu brzdiť napredovanie, keďže stimulujú inzulín, ktorý je zodpovedný za skladovanie tukov v tele. Kreatín však môžete prijímať aj bez nich, trebárs spolu so svojim proteínovým nápojom.

Účinky kreatínu na spaľovanie tuku sú predovšetkým nepriame. Logika leží v tom, že kreatín pomáha vášmu telu budovať viac výdrže a energie. Vďaka tomu absolvujete v posilňovni viac práce, a tým pádom budete mať aj vyšší výdaj energie.

Pri chudnutí je pritom dôležité, aby ste viac energie vydali ako prijali. A spaľovať kalórie napomáha aj rýchlejší metabolizmus v pokojovom stave. A vedci ukázali, že kreatín má schopnosť ho zrýchliť o 50 kalórií denne. Aktívny jedinec môže pritom toto číslo zdvojnásobiť až na 100 kalórií.

Ďalšou výhodou je jeho schopnosť urýchľovať po tréningu zotavenie a svojimi účinkami pomáha pri chudnutí aj udržať čo najviac svalovej hmoty. A viac svalovej hmoty sa rovná väčšiemu počtu spálených kalórií, čím si zase pomôžete pri snahe schudnúť.

Kreatín je osvedčený suplement pri naberaní svalov a sily, ale je v úzadí pri jeho schopnosti spaľovať tuky. Ak ste teda rozmýšľali o jeho užívaní počas rysovačky, neváhajte. Bez ohľadu na fázu vašej prípravy môžete brať 5 gramov denne (po tréningu) a uvidíte, že vám pomôže. Ak samozrejme nie ste pasívnym jedincom alebo ak nemáte v poriadku svoju výživu.

Článok bol pôvodne vydaný 26.02.2014.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist