InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Skombinujte kreatín a beta alanine pre lepšie výsledky

11. novembra 2015
Skombinujte kreatín a beta alanine pre lepšie výsledky
Existujú doplnky výživy, ktoré sú efektívne, ale ich vplyv ešte zlepšíte, ak ich budete kombinovať s inými suplementmi. Medzi ne patria aj kreatín monohydrát a beta-alanín, ktoré je lepšie konzumovať spolu.

Účinky kreatínu sú vedecky potvrdené a pokročilým cvičencom dobre známe. Kreatín monohydrát v jednoduchosti pomáha zvyšovať úroveň energie počas cvičenia, vďaka čomu dokážete zdvihnúť o trochu vyššiu záťaž, resp. urobiť o trochu viac opakovaní ako bežne. Rýchlejšie sa medzi sériami zotavujete a rýchlejšie tak dosahujete svoje ciele. Keď ho užívate správne, môžete očakávať, že za mesiac priberiete jedno až dve kilá. Časť z toho tvorí zadržiavaná voda, vďaka čomu pôsobíte robustnejšie. Jeho ďalším prospešným účinkom je, že pomáha efektívnejšie spaľovať tuky.

Beta-alanín je vcelku bežný suplement, ktorý však nie je až tak využívaný. Mal by sa však stať súčasťou vášho suplementačného balíka, ak to myslíte s posilňovaním vážne. Takisto pomáha zvyšovať úroveň energie vo vašich svaloch, vďaka čomu sa vaše svaly unavia neskoršie. Vládzete tak trénovať intenzívnejšie a dlhšie. Už niekoľko štúdií potvrdilo jeho účinok na zvýšenie tréningovej vytrvalosti. Jedna dokonca ukázala, že priamo vplýva na budovanie svalov a pálenie tukov.

Článok pokračuje pod reklamou


Ak pracujú spoločne, tieto dva doplnky výživy spôsobia, že sa budete môcť medzi sériami rýchlejšie zotavovať a cvičiť ešte intenzívnejšie a ešte dlhšie. Časom tak vybudujete viac svalov, spálite viac tukov a budete v lepšej kondícii. Ich spoločná efektivita bola už aj predmetom štúdie.

Športoví vedci v Spojených štátoch amerických skúmali vplyv tejto kombinácie u vysokoškolských futbalistov (americký futbal, pozn. red.). Zistili, že športovci, ktorí ich užívali spoločne, nabrali viac svalovej hmoty, spálili viac podkožného tuku a boli silnejší ako tí, ktorí užívali len kreatín monohydrát.

Ak ich chcete začať využívať dokopy, nemusíte sa obávať nejakého komplikovaného dávkovania. Dodržujte to, čo je ne obale, alebo skúste nasledujúci plán.

Beta-alanín užívajte prvé tri až štyri týždne aspoň v 3g dennej dávke (rozdelenej na 2 dávky). Následne ju môžete znížiť na 1-2 gramu denne. Takéto nižšie dávkovanie účinkuje pri doplnkoch obsahujúcich CarnoSyn. Kreatín monohydrát užívajte vo vyššej dennej dávke (až 25g) jeden týždeň a následne už potrebujete prijímať len udržiavacích 5 gramov denne.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist