InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Optimalizujte si príjem srvátkového proteínu

13. januára 2016
Optimalizujte si príjem srvátkového proteínu
Konzumácia srvátkového proteínu pomáha športovcom a kulturistom budovať novú svalovú hmotu, ale pokrok môže byť potlačený, ak sa zanedbá jeden kľúčový aspekt tréningu – regenerácia svalov po fyzickej záťaži. Aj s tým sa dá však pomôcť.

Ak totiž srvátkový proteín budete prijímať v kombinácii s určitými látkami, pomôžete urýchliť svalovú regeneráciu po namáhavom cvičení. O aké látky ide? Odpoveď priniesli testy, ktoré urobili americkí výskumníci z JACN. Tí zistili, že by ste proteín mali prijímať v kombinácii s beta-hydroxy-beta-metylbutyrátom a isomaltulózou. Možno tie látky pre vás znejú cudzo, ale vedzte, že ich pravdepodobne poznáte a sú veľmi dostupné.

Beta-hydroxy-beta-metylbutyrát poznáme aj pod skratkou HMB a bežne sa predáva vo forme doplnku výživy. Ide o látku odvodený od leucínu, jednej z rozvetvených esenciálnych aminokyselín. Ponúka podobné efekty ako leucín, ale tie sú výraznejšie aj pri menších dávkach. HMB aktivuje kľúčové enzýmy proteínovej syntézy, ku ktorej dochádza po cvičení. Syntézu pomáha urýchlovať a zároveň znižuje rozklad svalového proteínu.

Článok pokračuje pod reklamou


Isomaltulóza je zase disacharid, ktorý je zdrojom fruktózy a glukózy pre ľudské telo. Vyznačuje sa nižším glykemickým indexom, pomalým štiepením, stabilitu v kyslom prostredí a úplným využitím v črevách. U športovcov pomáha brániť vyčerpaniu zásob svalového glykogénu.

Výskumníci rozdelili subjekty do dvoch skupín, pričom jedna po tréningu užívala srvátkový proteín v kombinácii s HMB a isomaltulózou. Druhá iba srvátkový proteín. Obe skupiny ich prijímali pred, počas i po tréningu. Pozorovania prebiehali tri dni po sebe a výsledky boli získane analýzou krvi, hormónov, vnímanej svalovej bolesti a pohybového testu.

Vedci zistili, že skupina, ktorá užívala všetky tri doplnky, mala omnoho menšie poškodenie svalov a lepšiu atletickú výkonnosť ako subjekty, ktorí užívali len srvátkový proteín. To teda ukazuje, že pridanie HMB a pomalého sacharidu k proteínu, môže viesť k lepšej regenerácii a väčšiemu potenciálu svalového rastu.

zdroj: Science Daily


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist