Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 11. 07. 2018

Štyri super potraviny, ktoré chránia pred chorobami

ikonka
Zabudnite na doplnky výživy a zásobte sa ovocím a zeleninou. Ak chcete predchádzať vážnym ochoreniam, každý deň si doprajte minimálne nasledujúce štyri super potraviny rastlinného pôvodu.

Takmer každý druh ovocia a zeleniny má v sebe antioxidanty, vitamíny, minerály a ďalšie látky, ktoré prospievajú nášmu zdraviu. Niektoré majú však tých výhod viac alebo sú citeľnejšie, pokiaľ ide o prevenciu pred chorobami. Tieto štyri potraviny, by ste mali jedávať pravidelne:

1. Špenát
Čo tak si dať špenát? Obsahuje veľa karotenoidov, ako je trebárs beta-karotén, vďaka čomu znižuje riziko cukrovky, a to podľa anglickej štúdie z roku 2010 až o 14 percent. Luteín a zeaxantín zo špenátu sa hromadia v sietnici oka, vďaka čomu chránia zrak pred voľnými radikálmi, ktoré spôsobuje poškodzovanie buniek a zhoršovanie zraku. Špenát tiež znižuje riziko agresívnej rakoviny prostaty.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Čučoriedky
Vysoký obsah flavonoidov v čučoriedkach vysvetľuje, prečo ľudia, ktorí ich konzumujú pravidelne, majú až o 40 percent nižšie riziko rozvoja Parkinsonovej choroby. Vysvitlo to zo štúdie Harvardovej univerzity. Každodenná konzumácia čučoriedok tiež zlepšuje pamäť a zlepšuje myslenie, ako aj pomáha znižovať úroveň triglyceridov a prechádzať rozvoju srdcovocievnych ochorení.

3. Tekvica
Žltá, zlatá či oranžová farba tekvíc naznačujú, že sa v nich nachádza veľa beta-karoténu. Ten podľa Amerického inštitútu výskumu rakoviny pravdepodobne znižuje riziko rakoviny úst, hrtanu, hltanu, pľúc a pažeráka. Vysoký obsah vlákniny sa zase stará tiež o prevenciou voči rakovine prostaty.

4. Vlašské orechy
Americkí výskumníci už v roku 2006 zistili, že gamma-tokoferolová forma vitamínu E obsiahnutá vo vlašských orechoch znižuje riziko srdcových ochorení. V kombinácii s omega-3 mastnými kyselinami a vlákninou zároveň pomáha znižovať riziko cukrovky a metabolického syndrómu, ktorý ohrozuje aj zdravie srdca.

zdroj: best healt

Článok bol pôvodne vydaný: 18.03.2016.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist