Zdravie 25. 07. 2018

Uvoľnite si svoje chodidlá aj pri sledovaní televízie

ikonka
Po dlhom dni sa vám bežne môže stať, že vás pobolievajú nohy. Môžete však všetko zobrať do svojich rúk a urobiť pár vecí, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolestí a uvoľniť si namáhané chodidlá.

Prinášame vám šesť spôsobov, ktorými si môžete uľaviť. A čo je na tom najlepšie? Nemusíte sa vzdať pohodlia vášho gauča a môžete sledovať váš obľúbený program v televízii. Tu sú:

1. Namočte si chodidlá do teplej vody - napustite si do lavóru teplú vodu a namočte si do nej na 10 až 15 minút vaše nohy. Pomôže to uvoľniť svaly v chodidlách. Ak chcete zabiť dve muchy jednou ranou, pridajte trochu Epsomskej soli, ktorá pomôže zničiť baktérie spôsobujúce zápach nôh.

2. Schlaďte si chodidlá ľadom - ako kontrast použijeme teraz niečo studené. Ľad totiž dokáže zredukovať zápaly, vďaka čomu vaše nohy nebudú až také boľavé.

3. Pohybujte chodidlami po tenisovej loptičke - jednou z bežných príčin bolesti chodidiel je stuhnutá plantárna fascia, tkanivo (blana), ktoré ide od palcov k päte. Aby ste ho uvoľnili, mali by ste spodkom chodidla chodiť hore-dole po tenisovej loptičke.

4. Urobte si masáž chodidiel - uvoľniť chodidlo si môžete aj masážou s trochou krému alebo masážneho oleja. Palcom krúžte v smere hodinových ručičiek a putujte od špičke k päte. Cestou naspäť krúžte proti smeru hodinových ručičiek. Týmto spôsobom si aj chodidlo prekrvíte.

5. Uvoľnite si členky - otáčajte jedným členkom v smere hodinových ručičiek desaťkrát a následne desaťkrát aj opačným smerom. Následne desaťkrát chodidlo vystrite a pritiahnite k sebe. Uvoľníte si tým členok a posilníte svaly v okolí kĺbu.

6. Urobte si strečing lýtok - strečing lýtok môžete urobiť aj v sede tak, že si za konce chytíte uterák, zachytíte do neho bruška chodidla a pritiahnete špičku k sebe. Vydržte 15 sekúnd a uvoľnite. Opakujte aj na druhej nohe.

zdroj: Prevention

Pôvodne vydané: 25.03.2016.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist