Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 27. 07. 2017

Arnold Schwarzenegger: Tréning chrbta

Každú stredu vám prinášame články týkajúceho sa najväčšieho kulturistického šampióna všetkých čias, ktorý dosiahol úspechy v športe, v showbiznise i v politike. Dnes sa pozrieme na jednu z tréningových rutín Arnolda Schwarzeneggera zameraných na rozvoj svalov chrbta.

Arnold mal rád poctivý tréning chrbta a pri tom svojom používal najradšej príťahy a zhyby, ktoré v repertoáre dnešných cvičencov často chýbajú, pretože sú náročné. Prostredníctvom nich sa však dá vypracovať skutočne široký chrbát, s ktorým by ste mohli snáď aj zlietnuť.

Tréning chrbta je kľúčový na rozvoj hornej časti tela, rovnako ako sú tricepsy dôležité pre rozvoj svalstva paže. Rovnako ako oni, aj chrbát je až na druhom mieste v obľúbenosti za antagonistickou partiou, ktorou je v tomto prípade hrudník.

Ak však chcete vyzerať dobre nielen spredu, ale aj zozadu a vypracovať si mužné „véčko“ treba sa venovať tréningu chrbta poctivo. Arnold mál rad základne cviky a hral sa so šírkou úchopov. Nezabúdal poznamenať, že spolu s nohami je práve chrbát základom sily každého chlapa.

Zhyby sú náročné a i Arnoldovi robili spočiatku problémy. Zvykol však využívať zaujímavou metódou, kedy si na začiatku tréningu zvolil 50 opakovaní a urobil ich bez ohľadu na to, koľko sérii urobil. „Ak zvládnete urobiť 10-12 opakovaní, môžete pridávať dodatočnú váhu. Až vtedy svaly začnú skutočne rásť,“ tvrdil Schwarzenegger.

Tréning chrbta Arnolda Schwarzeneggera:

Tréning chrbta
Cvik Série Opakovania
Zhyby so širokým úchopom 6 do zlyhania
Príťahy T-tyče v predklone 5 6-10
Príťahy spodnej kladky v sede (veslovanie) 6 6-10
Príťahy jednoručky v predklone 5 6-10
Mŕtve ťahy s vystretými nohami 6 15

Článok bol pôvodne vydaný: 24.4.2013

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist