SlovakFitness.sk

Tréning 27. 07. 2017

Arnold Schwarzenegger: Tréning chrbta

Každú stredu vám prinášame články týkajúceho sa najväčšieho kulturistického šampióna všetkých čias, ktorý dosiahol úspechy v športe, v showbiznise i v politike. Dnes sa pozrieme na jednu z tréningových rutín Arnolda Schwarzeneggera zameraných na rozvoj svalov chrbta.

Arnold mal rád poctivý tréning chrbta a pri tom svojom používal najradšej príťahy a zhyby, ktoré v repertoáre dnešných cvičencov často chýbajú, pretože sú náročné. Prostredníctvom nich sa však dá vypracovať skutočne široký chrbát, s ktorým by ste mohli snáď aj zlietnuť.

Tréning chrbta je kľúčový na rozvoj hornej časti tela, rovnako ako sú tricepsy dôležité pre rozvoj svalstva paže. Rovnako ako oni, aj chrbát je až na druhom mieste v obľúbenosti za antagonistickou partiou, ktorou je v tomto prípade hrudník.

Ak však chcete vyzerať dobre nielen spredu, ale aj zozadu a vypracovať si mužné „véčko“ treba sa venovať tréningu chrbta poctivo. Arnold mál rad základne cviky a hral sa so šírkou úchopov. Nezabúdal poznamenať, že spolu s nohami je práve chrbát základom sily každého chlapa.

Zhyby sú náročné a i Arnoldovi robili spočiatku problémy. Zvykol však využívať zaujímavou metódou, kedy si na začiatku tréningu zvolil 50 opakovaní a urobil ich bez ohľadu na to, koľko sérii urobil. „Ak zvládnete urobiť 10-12 opakovaní, môžete pridávať dodatočnú váhu. Až vtedy svaly začnú skutočne rásť,“ tvrdil Schwarzenegger.

Tréning chrbta Arnolda Schwarzeneggera:

Tréning chrbta
Cvik Série Opakovania
Zhyby so širokým úchopom 6 do zlyhania
Príťahy T-tyče v predklone 5 6-10
Príťahy spodnej kladky v sede (veslovanie) 6 6-10
Príťahy jednoručky v predklone 5 6-10
Mŕtve ťahy s vystretými nohami 6 15

Článok bol pôvodne vydaný: 24.4.2013

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
popierame-5-zauzivanych-treningovych-tvrdeniPopierame 5 zaužívaných tréningových tvrdení! budujeme-silne-telo-bez-naciniaBudujeme silné telo bez náčiniastyri-chyby-pri-snahe-budovat-svalyŠtyri chyby pri snahe budovať svalyspalte-takmer-400-kalorii-tymto-tabata-treningomSpáľte takmer 400 kalórii týmto tabata tréningomtri-nevyuzivane-tipy-k-vacsim-rukamTri nevyužívané tipy k väčším rukám
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist