InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning kulturistu XVI. – Branch Warren a ruky

19. apríla 2017
Tréning kulturistu XVI. – Branch Warren a ruky
V tejto časti seriálu sa opäť zameriame na trošku divokejší prístup. Pozornosť sa vracia na amerického profesionála Brancha Warrena, ktorého vrcholom bolo druhé miesto na Mr. Olympia v roku 2009. Pozrieme sa na tréning rúk, ktorému sa venoval v roku 2011.

Warren tento tréning cvičil v stredu. Pred ním už mal odcvičené hrudník i chrbát. Vo štvrtok nasledovali nohy a v piatok ramená. Bicepsy i tricepsy precvičuje spolu a to veľmi intenzívne, často za hranicu korektného vykonávania cvikov, čo určite napodobňovať neodporúčame. Tréning nie je vhodný pre začiatočníkov a je nevyhnutné sa pred ním dobre zahriať.

Tréning začína precvičením bicepsov. Tým sú učené štyri cviky, pričom prvé dva – bicepsové zdvihy na stroji a bicepsové zdvihy s jednoručkami – sa v poslednej sérií vykonávajú zhadzovane – cvik sa vykoná do zlyhania, uberie sa záťaž, opäť sa dôjde k zlyhaniu a opäť sa uberie záťaž. Pre lepšie izolovanie bicepsov je predposledný cvik vykonávaný ležmo na šikmej lavici a pre lepšie precítenie a vyšťavenie svalov sa posledný robí na kladke.

Článok pokračuje pod reklamou


Na kladke sa následne prechádza aj k tréningu tricepsov, u ktorých sa využíva iná intenzifikačná technika – supersérie. Sú dve a nachádzajú sa v strede tejto časti tréningu. Na úvod sa bežným spôsobom odcvičí stláčanie kladky a na záver benčpres s úzkym úchopom. V spomínaných supersériách sa spájajú tieto cviky: extenzie s hornou kladkou spoza hlavy (môže byť s oporou lavičky) s kľukmi na bradlách (alebo stroji) a stláčanie hornej kladky podhmatom s tricepsovými tlakmi jednoručky za hlavou.

Prestávky medzi sériami sú 45-sekundové.

Warrenov tréning rúk (2011)
Cvik Série Opakovania
Bicepsy
Bicepsové zdvihy na stroji (zahriatie) 1 20
Bicepsové zdvihy na stroji 5* 15
Bicepsové zdvihy s jednoručkami 3* 8-10
Bic. zdvihy s veľkou činkou v ľahu na šikmej lavici 3 15
Bic. zdvihy na spodnej kladke s EZ tyčou 3 10-15
Tricepsy
Tricepsové stláčanie kladky s úzkym úchopom 4 15-20
Superséria:
Extenzie s hornou kladkou spoza hlavy
Kľuky na bradlách (alebo na stroji)
3
15
20
Superséria:
Stlačanie hornej kladky podhmatom
Tricepsové tlaky jednoručky za hlavou
3
15
12
Benčpres s úzkym úchopom 2 20
* - posledná séria je zhadzovaná



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist