SlovakFitness.sk

Zdravie 06. 10. 2017

Máte zápchu? Týchto sedem vecí určite nerobte!

ikonka
Všetci máme občas dni, kedy je ťažšie vykonať veľkú potrebu. Niektorí ľudia však mávajú zápchu častejšie ako iní a vo všeobecnosti platí, že rizikovejšou skupinou sú ženy. Mnohí ľudia sa pritom zápchy zbavujú nesprávne.

V tomto článku vám naznačíme, čo v prípade zápchy robiť, ale dôraz bude kladený najmä na to, čo by ste určite robiť nemali. Týchto sedem vecí by vám situáciu ešte viac skomplikovalo:

1. Nejedzte spracované jedlá - ak si chcete pri zápche pomôcť, v prvom rade musíte jesť tie správne jedlá. Tými nie sú spracované potraviny bohaté na tuky, ktoré spomaľujú trávenie a podporujú zápchu, a látky, ktoré narúšajú rovnováhu tráviaceho traktu. Uprednostniť by ste mali jedlá bohaté na vlákninu, ktoré pochádzajú priamo z prírody – ovocie, zelenina, strukoviny, orechy, ovos...

2. Nepite alkohol ani kofeín - alkohol a kofeín vedú k dehydratácií, ktorá je pri zápche nežiaduca, hoci kofeín u niektorých jedincov vylúčenie stolice vie bežne podporovať. A čo treba piť? Zvýšené množstvo vody.

3. Neprijímajte veľa mliečnych bielkovín - mliečne bielkoviny podporujú plynatosť, čo je v kombinácii so zápchou recept na ostrú bolesť brucha. Platí to o kravskom mlieku a produktov vyrobených z neho, vrátane syrov, zmrzliny či jogurtov.

4. Neignorujte cvičenie a pohyb - cvičenie a pohyb podporujú činnosť čriev a pomáhajú k ich ľahšiemu vyprázdňovaniu. Ak máte teda pravidelne problémy so stolicou, mali by ste sa začať pravidelne hýbať.

5. Neužívajte železo ani vápnik - doplnky výživy s obsahom železa či vápnika podporujú zápchu, pretože spomaľujú kontrakcie v tráviacom systéme. Ak už nemáte problémy, môžete ich užívať podľa doporučeného dávkovania.

6. Nepreceňujte lieky proti bolesti - ak pravidelne užívate lieky proti bolesti, je možné, že za zápchu môžu aj oni. Niektoré druhy totiž vedú k zápche, a to vrátane rozšíreného ibuprofenu. Toto však musíte konzultovať so svojím lekárom.

7. Nepreháňajte to s preháňadlami - lekárne sú plné preháňadiel, ktoré fungujú ako zázrak, no ak ich budete užívať príliš často, ich efekt bude skôr negatívny. Vaše telo si na ne zvykne a hrubé črevo môže prísť o prirodzenú schopnosť kontrakciami posúvať stolicu von z tela. O ich dlhodobom užívaní sa musíte poradiť s lekárom.

zdroj: Health

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-chripke-ktorym-by-ste-mali-prestat-veritMýty o chrípke, ktorým by ste mali prestať veriťstravou-oblecenim-a-kozmetikou-pre-zdravie-detiStravou, oblečením a kozmetikou pre zdravie detí prekvapive-jedla-ktore-predchadzaju-zubnemu-kazuPrekvapivé jedlá, ktoré predchádzajú zubnému kazu kolko-krokov-by-ste-mali-denne-urobit-pre-zdravy-mozogKoľko krokov by ste mali denne urobiť pre zdravý mozog? cvicenie-a-choroba-cvicit-ci-oddychovatCvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist