InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Veľká činka pomôže rozvinúť biceps aj žene

Autorka: Lucka  /   24. januára 2015
Veľká činka pomôže rozvinúť biceps aj žene
Bicepsy sú pre mnoho žien partiou, ktorá sa rozvíja ťažko. Ak však chcete mať pár kvalitných rúk, musíte si rozvinúť aj túto partiu, ktorá dodá vašej celkovej postave šmrnc. Najlepšie to však dosiahnete, keď sa nebudete strániť veľkej činky.

Muži používajú veľkú činku na precvičenie v podstate každej partie. Ženy sa však ich použitia stránia. Môžu za to obavy, že keby cvičili s veľkými činkami a veľkými váhami, tak by sa premenili na nepekné kulturistky. To sa však nestane!

Veľká činka je výborný nástroj k tomu, aby ste pridali svalovú hmotu, ale nemusíte sa báť, že jej bude nereálne veľa. V tomto tréningu precvičíte bicepsy len obojručnými činkami a nič iné počas nich cvičiť nebudete, aby ste stopercentnú pozornosť venovali svalom, ktoré chcete vylepšiť.

Článok pokračuje pod reklamou


Tréning stačí robiť raz týždenne a nezabudnite trénovať tvrdo a intenzívne. Na konci každej série by ste mali cítiť, že ďalšie opakovania by ste už neurobili alebo urobili len so silou vôle. Dôležité je pochopiť, že keď vaše svaly pri cvičení zlyhajú, povedie to k efektívnejšiemu svalovému rastu.

Z každého cviku robte prvú sériu s ľahšou váhou a vyšším počtom opakovaní. Každou sériou daného cviku ale váhu zvyšujte a robte menej opakovaní. Medzi sériami môžete odpočívať aj dve minúty.

Tréning pozostáva zo štyroch cvikov, ktoré sa robia v troch alebo štyroch sériách a rozsah opakovaní je relatívne nízky 4 až 8. Program robte zhruba šesť týždňov a potom sa pokochajte vašimi novými pažami.

Tréning bicepsov s veľkou činkou
Cvik Série Opakovania
Bicepsové zdvihy s EZ tyčou v stoji 4 4-8
Bicepsové zdvihy veľkej činky v sede 3 4-8
Bicepsové zdvihy s EZ tyčou s oporou lakťov 4 6-8
Bicepsové zdvihy veľkej činky s nadhmatom 3 6-10


Ak nemáte EZ tyč, môžete cviky vykonávať aj s veľkou činkou. Pri bicepsových zdvihoch v sede bude rozsah pohybu menší, cvik bude náročnejší, a tak je dobré použiť o čosi menšiu váhu, aby ste dodržali predpísaný počet opakovaní.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist