SlovakFitness.sk

Suplementy 18. 10. 2017

Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov

ikonka
Ak posilňujete pravidelne, niekoľkokrát do týždňa, musíte venovať pozornosť aj regenerácii svalov. Tie pri cvičení dostávajú zabrať, a tak potrebujú čas na to, aby sa zotavili.

Pre dostatočnú regeneráciu potrebujú svaly oddych, ale potrebnú dobu dokáže skrátiť aj správna suplementácia. Čím náročnejšie tréningy uplatňujete, tým je dôležitejšia. Aké doplnky výživy sú v tomto smere najlepšie?

1. Rozvetvené aminokyseliny BCAA
Aminokyseliny sú stavebnými blokmi bielkovín v tele. Telo ich potrebuje. Rozvetvené aminokyseliny BCAA sú preto mimoriadne dôležitým doplnkom výživy, ak sa chcete efektívne zotaviť z tvrdého tréningu. Zo stravy ich totiž dostatok neprijmete. Predchádzajú svalovému rozkladu a stimulujú rast nových svalových vlákien. Je dôležité ich prijať hneď po tréningu, no môžete ich užívať už počas neho.

2. Glutamín
Medzi mnohými výhodami glutamínu je schopnosť podporiť regeneráciu. V tomto smere ide o jeden z najlepších doplnkov výživy, pretože skracuje čas potrebný na zotavenie a je prospešný aj pre centrálny nervový systém. Je dôležité ho prijať hneď po tréningu, aby tiež predchádzal svalovej strate.

3. Srvátkový proteín s dostatkom sacharidov
V tomto prehľade nesmie chýbať ani srvátkový proteín. Dostatok bielkovín je totiž predpokladom rýchleho zotavenia svalov. A srvátka poskytuje rýchly zdroj bielkovín. Kvalitné proteíny pritom obsahujú aj vyššie spomenuté BCAA či glutamín! Už len pridať sacharidy, napríklad vo forme glukózy, a regenerácia začne tým správnym spôsobom.

4. Kreatín s beta-alanínom
Spojením kreatínu a beta-alanínu vzniká účinná kombinácia, ktoré nenapomáha len k rastu svalov a sily, ale aj k dodaniu energie a zefektívneniu regenerácie. Beta-alanín dokonca pomáha znižovať svalovú bolesť po intenzívnom cvičení.

5. Komplex vitamínov a minerálov
Sú síce podceňované, ale aj multivitamíny a minerálové komplexy sú pre regeneráciu dôležité. Vitamíny posilňujú imunitný systém, optimalizujú telesné funkcie, vrátane proteínovej syntézy, posilňujú kosti. Pre športovcov je z minerálov dôležitý najmä horčík, z vitamínov vitamíny C a D. Pri zotavovaní sa však zídu aj ostatné.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
vytunujte-si-suplementy-iii-kofein-a-rybi-olejVytunujte si suplementy III. – kofeín a rybí olej vytunujte-si-suplementy-ii-vitaminy-a-mineralyVytunujte si suplementy II. – vitamíny a minerályvytunujte-si-suplementy-i-srvatkove-proteinyVytunujte si suplementy I. – srvátkové proteínyv-com-tkvie-sila-podcenovaneho-magneziaV čom tkvie sila podceňovaného magnézia? aminokyseliny-bcaa-zaklady-pre-zaciatocnikovAminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist