SlovakFitness.sk

Pre ženy 28. 10. 2017

Dva cviky, ktoré vám pomôžu spevniť a vyrysovať chrbát

ikonka
Chrbát nepatrí medzi partie, ktorým by väčšina žien venovala pozornosť prioritne. Aj vy ste vinné v jeho zanedbávaní? Nie ste jediná. Dohnať jeho rozvoj však nie je také ťažké a dokonca na to postačia dva cviky.

Ak chcete spevniť svoje chrbtové svalstvo a vyzerať dobre aj zozadu, ak chcete spáliť nadbytočné tuky aj v tejto oblasti, potom musíte využiť tie najefektívnejšie cviky, ktoré možno nájsť. V tomto prípade pôjde o dva základné cviky, ktoré vám budú prinášať dlhodobé účinky, ak si ich vykonávanie osvojíte.

1. Príťahy v predklone

Príťahy možno vykonávať s jednoručnými činkami alebo s jednou obojručnou činkou. My odporúčame druhú alternatívu. Treba na činku pritom naložiť takú záťaž, aby bola pre vás výzvou pri 8 až 12 opakovaniach. Pri nich sa pohybujte pomaly, najmä vo fáze spúšťania činky dolu.

Pri vykonávaní tohto cviku je mimoriadne dôležité dodržiavať techniku prevedenia a mať vystretý chrbát, pretože inak riskujete poranenie krížov. Kolena musíte mať pokrčené, nohy rozkročené asi na šírku bedier. Činku držíte nadhmatom na šírku vašich ramien. Tie sa snažte počas cviku držať vzadu.

2. Zhyby

Zhyby sú cvikom, ktorý budí rešpekt. Mnoho žien vykonáva radšej sťahovania hornej kladky k hrudníku. Nie je to zlé, ale ovládnuť zhyby je lepšie. Ak to zvládnete, prinesú vám nekonkurenčné výsledky nie len pri tvarovaní tela, ale aj budovaní sily užitočnej aj v bežnom živote. Nemusíte sa vôbec báť ani hanbiť toho, ak spočiatku neurobíte viac ako jedno opakovanie. Dôležité je trpezlivo počet opakovaní zvyšovať. Na začiatku vám niekto môže pomôcť s priťahovaním k hrazde. Dole sa však spúšťajte čo najpomalšie bez dopomoci.

Zhyby môžete vykonávať v dvoch alternatívach – nadhmatom so širším úchopom alebo podhmatom s úchopom užším. Druhá možnosť viac precvičí aj vaše bicepsy, a tak zabijete dve muchy jednou ranou. Bicepsy však pracujú aj pri prvej alternatíve, kedy im však stimul uberajú aj o čosi viac zapojené svaly predlaktia.

Na záver si však treba uvedomiť aj to, že ak chcete svoje chrbtové svalstvo vyrysovať, musíte aj dbať na to, čo budete prijímať prostredníctvom stravy. Treba sa najmä uistiť, že vo vašej diéte budú cukri a jednoduché sacharidy (cestoviny, pečivo) zastúpené v minimálnom množstve, pretože práve oni podporujú ukladanie tukov. Namiesto nich voľte jedlá bohaté na bielkoviny (mäso, ryby, vajcia) a vlákninu (mnohé druhy zeleniny).

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-cvicit-jogu-zaklady-pre-zaciatocnickyAko cvičiť jogu - základy pre začiatočníčky damy-zoznamte-sa-s-kettlebellDámy, zoznámte sa s kettlebell zeny-nedostatok-vitaminu-d-a-chudnutieŽeny, nedostatok vitamínu D a chudnutieskvely-cvik-na-brucho-ktory-by-mala-vyskusat-kazda-zenaSkvelý cvik na brucho, ktorý by mala vyskúšať každá žena chudnite-a-budujte-silu-stvortyzdnovy-treningovy-plan-pre-zenyChudnite a budujte silu: Štvortýždňový tréningový plán pre ženy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist