SlovakFitness.sk

Zdravie 01. 12. 2017

Posilnite si mentálne zdravie vďaka týmto tipom

ikonka
Tak, ako by sme mali každodenne robiť veci, ktoré prospievajú nášmu srdcu, pokožke a iným orgánom, tak by sme mali venovať pozornosť aj nášmu mozgu a mentálnej stránke bytia.

V tomto článku vám prinášame pár tipov, ktoré vám pomôžu posilňovať a udržiavať v dobrom stave práve mentálne zdravie. Čo teda máte robiť?

1. Jedzte viac bielkovín
Zdravý mozog závisí od priebežnej tvorby neurotransmiterov. A ich základnými stavebnými blokmi sú aminokyseliny pochádzajúce z bielkovín. Podľa expertov by mala naša strava obsahovať asi 20-25 % bielkovín. Kvalitnými zdrojmi sú mäso, vajcia, mlieko či strukoviny.

2. Jedzte viac zdravých tukov
Pre zdravie mozgu je dôležité prijímať zdravé omega-3 mastné kyseliny. Ich dobrými zdrojmi sú losos, sardinky, ančovičky, organické mäso a vajcia, ľanové semená, vlašské orechy a aj doplnky výživy.

3. Prijímajte dostatok vitamínov B a C
Stres spôsobuje vyplavovanie hormónu kortizolu, ktorý oslabuje neurotransmiteri. Tie si môžete chrániť tým, že budete prijímať dostatok vitamínov C a B. Zo skupiny B je najdôležitejší v tomto smere niacín (B3). Tieto druhy vitamínov spoločnými silami regulujú a chránia neurotransmiteri.

4. Vyhýbajte sa jednoduchým cukrom
Mozog potrebuje glukózu a krv mu ju prinesie. Toto zásobovanie však musí byť pomalé a priebežné, bez výrazných zostupov a pádov, ktoré spôsobujú jednoduché cukry v nezdravých jedlách. Mali by ste preto uprednostňovať komplexné sacharidy zo zeleniny, celozrnných produktov a mnohých druhov ovocia.

5. Nájdite si zmysel pre svoje život
Nájdite si nejaký vyšší zmysel, v ktorý budete veriť. Tým si vytvoríte perspektívu, že život stojí za žitie a že v ňom nie ste sami. Pre niekoho to môže byť rodina, pre iného práca. Ak tento zmysel budete mať, nebudete sa cítiť v živote stratení.

6. Spájajte sa s ostatnými bytosťami
Ľudia potrebujú kontakt s inými ľuďmi a presne ten by ste mali vyhľadávať. Nemali by ste byť izolovaní od ostatných. Takisto pomáha kontakt so zvieratami či prírodou samou o sebe – preto napríklad mentálne prospievajú ľuďom aj prechádzky v lese. Znižuje to riziko depresie.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-chripke-ktorym-by-ste-mali-prestat-veritMýty o chrípke, ktorým by ste mali prestať veriťstravou-oblecenim-a-kozmetikou-pre-zdravie-detiStravou, oblečením a kozmetikou pre zdravie detí prekvapive-jedla-ktore-predchadzaju-zubnemu-kazuPrekvapivé jedlá, ktoré predchádzajú zubnému kazu kolko-krokov-by-ste-mali-denne-urobit-pre-zdravy-mozogKoľko krokov by ste mali denne urobiť pre zdravý mozog? cvicenie-a-choroba-cvicit-ci-oddychovatCvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist