SlovakFitness.sk

Zdravie 02. 02. 2018

Ochrana pred Alzheimerovou chorobou? Tieto zvyky vám pomôžu

ikonka
Alzheimerova choroba je jednou z popredných príčin predčasného úmrtia a sťažuje život miliónom ľudí po celom svete. Medzi rokmi 2000 a 2014 zaznamenala vysoký nárast, no ak sa jej obávate, máme pre vás aj dobrú správu – dá sa jej riziko znížiť.

Ak by ste si osvojili len jeden zdravý zvyk, urobili by ste veľa v prevencii. My vám však prinášame rovno päť zvykov podporených odborníkom, doktorom Garym Smallom, ktoré vám riziko Alzheimerovej choroby dosť významne znížia:

1. Prechádzajte sa
Pre celkové zdravie, fyzické i psychické, je dôležité pravidelné cvičenie. Pri ňom sa totiž nezapájajú do činnosti len nohy či ruky, ale aj mozog. Denná fyzická aktivita zlepšuje kognitívne funkcie a tým pádom znižuje riziko Alzheimera. Postačí sa pritom venovať hodinu denne rýchlej chôdzi. Prospeje aj zvyk uprednostňovať viac vlastné kroky ako auto či výťah.

2. Starajte sa o svoje vzťahy
Lepší sociálny život vám nie len obohatí žitie pestrými skúsenosťami a činnosťami, ale pomôže aj mentálnemu zdraviu. Výskumy dokazujú, že ľudia s fungujúcimi vzťahmi a širokou sieťou priateľov majú až o 70 % nižšie riziko kognitívnych porúch.

3. Nakŕmte svoj mozog
Zdravá vyvážená strava urobí veľa aj pre mozog. Majte pod kontrolou svoje porcie a vyhýbajte sa nezdravým pokrmom. U obéznych ľudí je riziko podstatne väčšie. Ako vhodná alternatíva je stredomorská diéta, ktorá je bohatá na ovocie, zeleninu a ryby. Podľa jednej štúdie už len 2 porcie zeleniny denne, dve porcie bobuľovitého ovocia týždenne a jedna ryba týždenne znížili riziko Alzheimerovej choroby.

4. Doprajte si relax
Stres je v modernom živote bežným rizikovým faktorom, a preto je ešte dôležitejšie venovať určitý čas dňa oddychu. Na upokojenie a teda aj zníženie rizika, pomôže krátka každodenná meditácia. Ak vám nevyhovuje, alternatívou môže byť tai chi, deň v kúpeľoch alebo prechádzka s priateľom.

5. Skúste doplnky výživy
Riziko Alzheimerovej choroby môžu znížiť aj multivitamíny vo forme suplementov alebo rybací olej bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktorý je prospešný pre kognitívne funkcie. Čím sme starší, tým horšie absorbujeme živiny, ktoré potrebujeme. Doplnky výživy sú v tomto smere nápomocné.

Zdroj: msn

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-chripke-ktorym-by-ste-mali-prestat-veritMýty o chrípke, ktorým by ste mali prestať veriťstravou-oblecenim-a-kozmetikou-pre-zdravie-detiStravou, oblečením a kozmetikou pre zdravie detí prekvapive-jedla-ktore-predchadzaju-zubnemu-kazuPrekvapivé jedlá, ktoré predchádzajú zubnému kazu kolko-krokov-by-ste-mali-denne-urobit-pre-zdravy-mozogKoľko krokov by ste mali denne urobiť pre zdravý mozog? cvicenie-a-choroba-cvicit-ci-oddychovatCvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist